Co čeká zákazníky na cestě s Justmighty?

Život v Justmighty

Jako projekťák a obchoďák v jednom často našim zákazníkům popisuji, co vše je při spolupráci s Justmighty čeká a jak přesně vypadá, když pod našimi křídly vzniká celý projekt. V předchozích článcích se kluci věnovali tomu, jak se zákazníkem probíhá celá spolupráce. Ať už z hlediska designu, developmentu nebo marketingu. Teď ale na celou problematiku koukneme z pohledu projektového managementu.

Takhle to začíná…

Začátek je jednoduchý – do našich mailových schránek se dostane poptávka. Pokud je to možné, tak si s potenciálním zákazníkem sjednáme schůzku a promluvíme si o tom, jak si projekt představuje a co mu může nabídnout naše studio. Pokud ne, snažíme se alespoň v písemné formě předat informace o nás a o rozpočtu, se kterým má zákazník počítat. Preferujeme však osobní setkání. Je dobré vidět se tváří v tvář, probrat vše osobně a detailněji, než by tomu bylo v emailové konverzaci. Celá schůzka je zhruba na hodinu a podle toho, co zákazník poptává, mu představíme naše portfolio. Seznámíme ho také s naším studiem a realizačním týmem. Snažíme se, aby už před schůzkou měl představu o tom, co tvoříme a tak ho odkážeme na náš účet na Dribbble nebo Behance.

Zcela upřímně, většinou se po nás chtějí zázraky přes noc. Když si ale se zákazníkem sedneme a rozumně se domluvíme, stanou se z toho pak zázraky za pár měsíců.zazraky-pres-noc.gif

Může se to zdát jako rychlý proces, ale potřebuje to svůj čas. Pokud to klapne, máme obrovskou radost. Máme nového klienta a snažíme se pro něj být co nejlepším partnerem, o kterého se může opřít.radost-prace.gif

Držte si klobouky, jdeme na věc!

Klaplo to a jde se na věc. Do díla se pouštíme po podepsání smlouvy a po vyřízení další potřebné administrativy.

Začínáme workshopem. Sejdeme se s klientem a snažíme se zjistit informace, které jsou pro realizaci projektu nezbytné. Ze strany klienta není příprava třeba. Je lepší, když jsou odpovědi spontánní, a tím pádem autentické.

“Prolomit ledy mezi zákazníkem a námi. A zjistit co možná nejvíce informací k realizaci projektu.”

Během workshopu si uděláme představu o silných a slabých stránkách společnosti a o jejích hodnotách. Zkoumáme konkurenci a to, jak se klient cítí v porovnání s ní. Přiblížíme si cílové skupiny a vize a cíle projektu. Tato část klientovi slouží k urovnání myšlenek a nám k získání potřebných informací. Celým workshopem provází projektový manažer.

Krůček po krůčku k výsledku

Na začátku všeho stojí kvalitní průzkum. Pokud redesignujeme webové stránky, tak si naši online marketéři proklepnou, jak si aktuální web stojí, jaká je konkurence a jaké jsou příležitosti pro zlepšení. Mezitím se pouští do práce tým designérů. Ti začínají moodboardem, který shromažďuje inspiraci pro tvorbu designu. Nejsem grafička, ale naše designérka Léňa ano. A právě o tomto tématu napsala článek. Přečtěte si.

“V Justmighty máme čtyři (opravdu boží) designéry, kteří se nebojí začít malovat, hrabat se v hlíně nebo si namočit ruce po lokty do barev proto, aby vytvořili něco unikátního.”

Jakmile máme moodboard a hotovou průzkumnou fázi, začneme dělat jednoduchý koncept, který představíme našemu klientovi jako první výstup. Buď jednoduchou formou, kdy nasdílíme náš výtvor, což je běžné u prezentace nového webdesignu anebo například videem, které děláme při představování zbrusu nového brandu. Jak moc se můžou naši kreativci odvázat v jeho zpracování a prezentování klientovi záleží na výši rozpočtu.

V Justmighty máme čtyři (opravdu boží) designéry, kteří se nebojí začít malovat, hrabat se v hlíně nebo si namočit ruce po lokty do barev proto, aby vytvořili něco unikátního. Pokud děláme webdesign, vycházíme z brandbooku, který nám zákazník předloží, a hotovou práci předáváme v InVision aplikaci, kde uvidí, co jsme zatím vytvořili.

designer-justmighty.jpg

A pak čekáme. Čekáme na první feedback, na základě kterého buď předěláváme, co jsme vytvořili, nebo (jak tomu bývá v 98 % případů) se dočkáme schválení a pouštíme se do brandbooku. Pokud vás zajímá, jak vypadá celá tvorba brandu, mrkněte se na článek od Miry. Webdesign a celou tvorbu webových stránek začátkem tohoto roku popsal Andrej, nenechte si ho ujít.

Úkolem projektového manažera je naslouchat potřebám klientů a jejich požadavky dát dohromady s harmonogramem realizačního týmu. Jeho cílem je se zákazníkem vybudovat dobrý a pevný vztah. Chceme, aby každý z nich cítil, že je Justmighty jeho spolehlivým partnerem v oblasti web designu, grafického designu, on-linu a dalších marketingových aktivitách. Bývá to běh na dlouhou trať, ale vyplatí se to. Po nějakém čase víme, jak s daným zákazníkem komunikovat, a díky tomu se pak otevírají dveře dalším zajímavým projektům a aktivitám.

prvním projektem to většinou nekončí

Mnohokrát to tu zaznělo v předchozích článcích a platí to stále, ne-li víc. Dnes už nestačí udělat pěkný design či brand a mít perfektní webovou stránku. Je třeba zapracovat na tom, aby se krásný web a brand objevoval všem, pro které byl vytvořen. A tak se to snažíme vysvětlit i našim klientům, kteří jsou na začátku přesvědčeni, že pěknou webovou stránkou práce končí. Je třeba zapracovat na online marketingu.

U nás se do online marketingu řadí i správa sociálních médií a copywriting, které jsou dneska už nedílnou součástí marketingového balíčku. A tak se většinou s klientem naše cesty nerozdělí. Naopak spojíme síly a tvoříme zajímavý a čtivý obsah na sociální sítě a blogy webových stránek, tvoříme zajímavé kampaně a hlavně - vše měříme. A tak se z líbivého obsahu stane i něco kvantifikovatelného, co je argumentem i pro ty největší skeptiky.

Line

Barbora Holíková

komunikuje s klienty
Line