Gabriella Salvete
Probudili jsme k životu značku dekorativní kosmetiky
- Marketingová strategie a kreativa
- Správa sociálních sítí
- Grafický a produktový design
- Produkce a focení
- Landing pages
- PPC kampaně
Jako Šípkovou Růženku jsme probudily Gabriellu Salvete z marketingového spánku. Českou značku dekorativní kosmetiky s italskou duší. Design díky nám dostal jednotnou linku a komunikaci jsme rozhýbaly tím správným směrem. V případové studii se dozvíte, jak proběhly kampaně na řasenky Panoramico a gelové laky na nehty GeLove.
Kam posunout českou značku dekorativní kosmetiky s italskou duší?
Kdo je hlavní konkurence? Na co si troufne a co už je za hranicí? Co zákazníkům nabízí a proč by se z ní měl stát lovebrand?
Všechna důležitá témata ke směřování značky jsme otevřely s týmem Gabrielly Salvete při úvodním workshopu.
„V týmu byly jen holky, protože si to klient přál. Brzy jsme mu daly za pravdu. Je to hodně specifická oblast, kde je potřeba neustále sledovat beauty trendy v zahraničí i v českém rybníčku. Je potřeba mít přehled o komunikaci konkurence v drogeriích
i na internetu. To by chlapy tolik nebavilo.“ Směje se designérka Vendy.
A tak jsme se ponořily do barevného světa kosmetiky. Doslova. Nestává se často, že se produkty našich klientů můžou stát součástí naší každodenní rutiny, proto jsme toho pořádně využily. Laky na nehty, oční stíny, řasenky, vše jsme si otestovaly na vlastní kůži.
Marketing Gabriella Salvete doteď neměl jednotnou linku a fungoval spíše na příležitostných kampaních. Značka tak nebyla dostatečně autentická, jak si zaslouží a to jsme chtěly změnit.
Proto jsme začaly marketingovou strategií, která měla za cíl značku omladit a dát jí rozpoznatelnou
tvář, která ji pomůže odlišit se od konkurence nejen na sociálních sítích, ale i v drogeriích.
V komunikační strategii jsme rozvedly, s jakými tématy a na kterých kanálech se značka přiblíží zákazníkům. Rozšířily jsme i paletu barev.
Zaměřili jsme se na instagram.
Komunikaci jsme odstartovaly na jaře kampaní na nové řasenky Panoramico s přírodními oleji. V létě jsme navázaly další. Tentokrát na zapékací gelové laky na nehty GeLove.
Kampaně jsme realizovaly kompletně od nápadu přes výběr modelek až po spuštění PPC reklamy na sociálních sítích. Tvořily jsme spoustu výstupů zároveň. Kampaňové landing pages, obalový design, POS materiály, prezentace pro řetězce, dlouhodobé strategie i obsah na sítě. Potřebovaly jsme velké množství materiálu, což pro nás byla výzva. Vše jsme si ale nakonec sami vymyslely, nafotily i upravily. Několikadenní focení a natáčení byla v obou případech jedna velká jízda, která nás posunula zase o kus dál.
Designérky pracovaly na obalovému designu a fotkách, které procházely beauty retuší, ta je oproti jiným úpravám fotek dost specifická. Na jedné fotce je potřeba trávit i několik hodin času,
aby byl výsledek dokonalý.
„Jednoznačně to pro nás všechny byla obrovská výzva. Dělaly jsme na tom dvě designérky, protože práce bylo fakt hodně a byla i dost různorodá. Jeden designér by na to určitě nestačil.” Říká Verča.
První kampaní jsme probudili řasy k životu
Jak vybrat tu pravou? Cílem kampaně bylo uvést na trh 3 nové řasenky z řady Panoramico. Jak vybrat tu, která vám sedne nejvíc? Zapojily jsme chatbota v messengeru a IG directu, aby radil zákazníkům s parametry pro výběr řasenky. A co je rozhodující pro vás? Obsažený vyživující olej? Kartáček? Efekt řasenky?
Abychom od sebe řasenky odlišily, každé jsme daly nejen jinou barevnost a tvář, ale i samostatný slogan. Výsledky z chatbota předčily naše očekávání. Téměř 80 % uživatelů, kteří přišli do kontaktu s chatbotem – ať už se proklikli z reklamy, nebo napřímo – prošlo konverzaci a vybrali si vhodnou řasenku.
78,9 % lidí využilo chatbota pro výběr vhodné řasenky
Každé řasence jsme přiřadily slogan, který odkazuje na druh obsaženého oleje. Slogany
jsme pro účely obchodních prezentací klienta lokalizovaly i do angličtiny.
Jaké byly výsledky?
Pro nás byl prvním klíčovým ukazatelem úspěchu růst dosahu, reakcí a zájmu uživatelů na všech sociálních sítích, které jsme si vzaly na starosti. Někde jsme zaznamenaly řádovou změnu
i v tisících procent! Během prvního týdne prodeje pak přišla doobjednávka produktů pro dm drogerii, které byly hned vyprodané.
Reakce byly pozitivní, rozproudily jsme sítě a řasenky se staly oblíbeným kouskem nejen v našich kosmetických taštičkách. Nejoblíbenější ze tří druhů byla podle výsledků PPC kampaní i dle prodejů ta s ricinovým olejem.
Kampaň GeLove hrála 20 barvami lásky
Druhá kampaň měla za cíl uvést na trh nové gelové laky na nehty, které obsahují 3 fáze v 1 lahvičce. Nepotřebujete tedy žádné další – podkladové a top coat vrstvy.
Díky tomu si doma pomocí UV nebo LED lampy jednoduše vytvoříte nehty, jako ze salonu.
Tuto kampaň jsme měly možnost tvořit kompletně od A do Z. Produkt jsme si totiž i pojmenovaly a podílely se na výběru barev laků, což se tak často nepoštěstí.
Léto, trendy barvy, emoce schované v jedné lahvičce, tak jsme chtěly oslovit mladší cílovou skupinu a pokračovat v nastaveném komunikačním stylu.
Jaká je tvoje GeLove story?
V kampani jsme se chtěly vymanit ze stereotypů dokonalé lásky. Naopak zdůrazňujeme, že každý vnímá lásku jinak. Co barva laku, to jiný příběh lásky. Je jen na tobě, jestli to bude Flirt, Romance, Hook Up nebo Single.
Natočily jsme krátké video ukazující hlavní USP produktu, barvy laků, jejich strukturu a hlavně emoce. Bylo pro nás důležité předat všechny informace v co nejkratší a nejšťavnatější podobě. Video rozhýbalo landing page, Instagram i TikTok.
Společně s hlavním videem jsme natočily i další Reelska a nafotily obsah na sítě. Potřebovaly jsme naši cílovku zaujmout a ukazovat jim, jak jednoduchá je práce se zapékacími laky GeLove.
Kampaň se rozjela na Instagramu, na Facebooku, ale také na Pinterestu a na Tiktoku. Na sítích nemohla tato novinka mezi letními trendy chybět, protože právě tady jsme naši cílovku opravdu trefily.
Pro představu – v průběhu naší kampaně, během července 2023 byly na Pinterestu nejhledanější výrazy právě nails, summer nails nebo nail trends.
Rozhýbali jsme marketing Gabriella Salvete
Úspěch a výsledky na sebe nenechaly dlouho čekat. Rostoucí dosah jarní kampaně se opět znásobil. Reakcí na sociálních sítích přibývalo a značka začala být velkým hráčem mezi konkurencí v drogeriích. Začalo se jednat o větších plochách v regálech pro značku Gabriella Salvete.
Značce Gabriella Salvete jsme doslova rozhýbali marketing. Během spolupráce jsme společně vnímali velkou potřebu rozšířit jejich interní marketingový tým. V takové rychlosti a množství potřebných výstupů to bylo na místě. A tak se i stalo. Máme radost, že naše práce dává smysl, a že jsme mohli ukázat ten správný směr.