herold
Upekli jsme
nový rebrand
- Branding
- Copywriting
- Packaging
- Tiskoviny
Mouku v Herolticích u Vyškova melou už po staletí a láska k dobrému pečivu je drží dodnes. Suroviny jim dodávají místní farmáři z jižní Moravy. Řeč je o pekárně s mlynářskou tradicí Herold, pro kterou jsme přišli s novým rebrandem.
Příběh značky Herold je silný.
Mlynářské právo od 14. století, 100 % mouky z vlastního mlýna, tradiční receptury. Příběh značky Herold je silný, ale donedávna se o něm moc nevědělo. To se však mění. Vytvořili jsme nový vizuální styl a dotkli jsme se i copy. Příběh jsme odvyprávěli na výlohách, obalech, plakátech a dalších reklamních nosičích.
Z generace
na generaci.
„Rodinná pekárna s mlynářskou tradicí“, tak jsme shrnuli hlavní ingredience značky Herold. Mimoto používáme i imagový claim „Z generace na generaci“. Oba tagliny se odkazují k rodinné historii. Ta se píše od roku 1890, kdy se prapradědeček současné majitelky Dity Knichalové, Kondrád Knichal chopil mlynářského řemesla. Ve druhé polovině 90. let jeho vnuk založil první pekárnu.
Značka je založená na tradici, proto z historie vychází i nový branding.
Je čistý, moderní, ale pořád s lehkou patinou, která značku vystihuje a sluší jí. Původní rytíř s kopím působil nepřátelsky. To bylo v rozporu s tím, jaká značka je a jací jsou lidé, kteří ji tvoří.
Název pekárna získala díky rytíři Heroldovi.
Ten obci Heroltice, kde se mlýn nachází, mlynářské právo udělil. Štít Herold odložil, protože se nepotřebuje bránit, a grafikou i milým copy mu vtiskli příjemnější výraz. Herold je personou, která připomíná začátek mlynářské tradice, je ochráncem kvality a zároveň působí přívětivým dojmem. Kromě něj používáme i element erbu (nikoliv štítu) s obilnými klasy a iniciálem „H“.
Bez vody se to ve mlýně neobejde.
Dřív vizuálu dominovala tmavě hnědá a zlatá. Tyto barvy evokují luxus, což není v souladu s osobností značky. Nově jsme začali používat béžovou, bílou, tmavě modrou a čokoládovou. Béžová symbolizuje obilné klasy a pečivo s křupavou kůrkou, bílá mouku, čokoládová sladké pečivo a zákusky a tmavě modrá vodu, bez níž se to ve mlýně neobejde.
V logu používáme dobře čitelné patkové písmo, protože k tradičnímu brandu sedí. Jako další nadpisový font jsme vybrali Berkshire Swash. Je více zakulacené a vláčné, stejně jako Heroldovo pečivo. Pro normální text používáme písmo Raleway.
2 fotící dny po
12 hodinách.
Součástí projektu bylo i focení. Potřebovali jsme materiály do produktového B2B katalogu, klíčáků a taky na plakáty do prodejen. Starali jsme se o všechno včetně foodstylingu a během 2 fotících dnů se nám podařilo zachytit celkem 34 image a 102 produktových fotek.
Pořádná porce aplikací.
Navrhli jsme víc než 24 různých aplikací, které šly primárně do offlinu. Velkou část tvoří packaging a instore. Obaly jsme vytvářeli univerzální a zvlášť pro chleby, zákusky, dorty a chlebíčky. Zpracovali jsme vývěsní štíty, výlohy a tiskoviny jako jsou jmenovky nebo věrnostní karty i oblečení pro zaměstnance. Mrkněte se na výsledek. A abychom nezapomněli, na kváskovém chlebu a tvarohových koláčích si můžete pochutnat v jedné z devíti prodejen v Brně, Slavkově a Kyjově.
K zákazníkům promlouvá sám
rytíř Herold.
S pekařstvím se zákazníci setkávají především v offline prostoru, proto jsou aplikace klíčové. Díky jednotnému vizuálnímu stylu, který jsme nastavili v brandbooku, na sebe navazují třeba i zaměstnanecká trička a nabídkové bannery. Celý brand tak působí jednotně.
Ve vybraných aplikacích, jako jsou obalové materiály, oblečení za městnanců nebo leták věrnostního programu, promlouvá i sám rytíř. Jednoduchými claimy tak podporujeme tonalitu značky.
V jednoduchosti
je síla.
Přeplácaných vizuálů pekařství vidíme v okolí hodně, Herold je jiný. Místo auta s fotkou pekaře při práci jsme vsadili na jednoduchý design, ve kterém přiznávám tradici a stavíme jej na personě rytíře. Stejně tak výlohy jsou čisté a jasně promlouvají k tomu, kdo obchod navštěvuje. „Dnešek si vychutnej,“ loučí se se zákazníky Herold.