Infra

Vzdělává ty, kdo vzdělávají.

  • Branding
  • Komunikační manuál
  • Komunikační strategie
  • Webové stránky
  • Maskot
  • Video
infra
Výzva

Rebrand dvou značek, dvě komunikační strategie, tvorba maskota a vzápětí celé vykutálené party. Řeč je o značkách Infra a Infráček. Infra vzdělává ty, co vzdělávají – v oboru školství není, kdo by ji neznal. Infráček je e-shop s dětskými hračkami a vzdělávacími pomůckami.

justmighty infra 1
řesení

Dva trhy, dvě cílové skupiny, dvě společnosti.

Společnost Infra vzdělává učitele mateřských, základních a středních škol prostřednictvím akreditovaných kurzů, konferencí a metodických materiálů. Nejznámější publikací Infry je KAFOMET, Katalog forem a metod práce. Infráček zase vytváří, vybírá a prodává naučné hračky, knihy a vzdělávací pomůcky pro děti, od nejmenších až po patnáctileté teenagery.

justmighty infra 2

Positioning aneb kdo je kdo.

Na začátku před námi stála výzva vytvořit brand strategii a definovat vztah značek Infra a Infráček, který nebyl jasný. Infra na českém trhu působí od roku 2004, infráček vznikl poměrně nedávno. Museli jste si odpovědět na několik otázek: Jsou značky vzájemně kompatibilní? Najdeme víc věcí, které je spojují, nebo spíš více těch, které je rozdělují? Dokážou tyto značky komunikovat pod jednou střechou?

Na pomoc s analýzou značek jsme si vzali nástroj marketingových archetypů. Začali jsme od Infry, která je z hlediska byznysu a historie dominantní, a přemýšleli jsme, kde je její místo.

 

Z analýzy vyplynulo, že archetyp Mudrce skvěle funguje pro obě značky, které sdílí společné hodnoty, a proto můžou existovat v rámci jednoho ekosystému. Přesto se od sebe v mnohých ohledech liší. Proto má každý z nich ještě archetyp sekundární, který reprezentuje jeho individuální vlastnosti. Pro Infru je to Hrdina a pro Infráčka Klaun.

Na pomoc s analýzou značek jsme si vzali nástroj marketingových archetypů. Začali jsme od Infry, která je z hlediska byznysu a historie dominantní, a přemýšleli jsme, kde je její místo. Z analýzy vyplynulo, že archetyp Mudrce skvěle funguje pro obě značky, které sdílí společné hodnoty, a proto můžou existovat v rámci jednoho ekosystému. Přesto se od sebe v mnohých ohledech liší. Proto má každý z nich ještě archetyp sekundární, který reprezentuje jeho individuální vlastnosti. Pro Infru je to Hrdina a pro Infráčka Klaun.

justmighty infra 3
Komunikační manuál

Pro Infru a Infráčka jsme zpracovali komunikační manuál, ve kterém jsme definovali veškerá pravidla komunikace a tonalitu značky.

V případě Infry, kde jsou hlavní cílovou skupinou učitelé a lektoři, komunikujeme o něco formálněji než v případě hraček a vzdělávacích pomůcek Infráček. Tam je tonalita o něco hravější a uvolněnější.

justmighty infra 4
Dotazníkové šetření & strategie

V rámci komunikační strategie obou značek jsme udělali dotazníkové šetření mezi cílovou skupinou. V případě Infry klient dotazník rozeslal na svou databázi učitelů a lektorů, v případě infráčka jsme se ptali primárně rodičů, prarodičů a lidí, kteří mají ve svém blízkém okolí děti.

Z obou průzkumů vyplynuly zajímavá zjištění. Například na otázku v Infra dotazníku, kde učitelé získávají nejvíc inspirace pro svou výuku, 83,8 % dotazovaných uvedlo, že inspiraci pro svou výuku získávají na kurzech a konferencích. To je pro Infru skvělá zpráva. Core business společnosti infra je hlavním zdrojem inspirace pedagogů mateřských, základních, základních uměleckých a středních škol.

Tuto informaci jsme promítli do taglinu značky – původní obecnější claim „Myslíme na budoucnost“ jsme upravili na „Inspirace pro budoucnost“. Protože to je to hlavní, co cílová skupina od Infry očekává a co na ní oceňuje. V dotazníkovém šetření pro Infráčka 77 % respondentů odpovědělo, že při výběru hračky se rozhodují podle toho, jestli hračka či pomůcka vede k rozvoji nových schopností a dovedností. Proto jsme vymysleli claim „Poznávám svět hrou“.

V rámci strategie jsme dále analyzovali konkurenci, definovali USP a navrhli channel strategy obou značek.

justmighty infra 5
justmighty infra 6
videospot

V hlavní roli
pan učitel.

Pro Infru jsme vymysleli, napsali a natočili image video spot. Primárně je určený jako opening na školení a konference, ale setkáte se s ním i v onlinu. Hlavním hrdinou není nikdo jiný než pan učitel, který je pro děti autoritou, inspirací i kamarádem. Ukazujeme v něm, že učitelství není profese, ale poslání. A posláním Infry je rozvíjet ty, co rozvíjí.

justmighty infra 8
justmighty infra 9

Inverzní branding: Infra je bílá na černém, Infráček černý na bílém.

Proměnili jsme vizuální podobu značek. Logo jsme zmodernizovali a osekali na minimum, protože méně je více. To neplatí v případě nabytých vědomostí, ale ve světě designu ano. Nový brand jsme navrhli tak, aby fungoval pro obě značky, obě cílové skupiny a oba trhy. Loga jsou inverzní – Infra je bílá na černém pozadí a Infráček naopak.

justmighty infra 10
justmighty infra 11

Element & ikony: propojení

Součástí loga je element dvou propojených prvků, jejichž symbolika má více rovin. Prvek evokuje sounáležitost dětí, rodičů a učitelů. Zároveň připomíná dvě bubliny, tedy vzájemný dialog, protože ten do vzdělávání neoddělitelně patří. Můžete tam vidět i oči a ústa, které se odkazují na vjemy a to, že každý z nás nové informace přijímá jinak.

Někdo se učí a pamatuje si vizuálně, jiný opakováním nahlas, další na základě logických souvislostí.

Piktogramy neboli ikony slouží k jednoduchému vysvětlení produktu, služeb a k označení situací či míst. Jsou jednoduché, čitelné a postavené na ilustracích z linek. Stejně jako v případě brand elementu používáme dva barevné gradienty, tzn. přechody mezi barvami, které spolu ladí. Růžovo-fialový a modro-zelený.

justmighty infra 12
justmighty infra 13
písmo a barvenost

Poppins & duha

Mary Poppins vyčarovala duhu. Ne tak docela, ale nejsme daleko od pravdy. Písmo, které jsme pro brand Infry a Infráčka vybrali, se jmenuje Poppins. Používáme jej v claimech a nadpisech a jeho další řezy a styly v ostatním textu. Je moderní, čisté a dobře čitelné. Navržená barevná paleta je pestrá. Gradient vytváří dojem různorodosti. Stejně jako v brand elementu i barevnou škálou odrážíme skutečnost, že každé dítě je jiné a potřebuje odlišný přístup.

justmighty infra 14
justmighty infra 15
justmighty infra 16
justmighty infra 17
justmighty infra 18
justmighty infra 19
justmighty infra 20
justmighty infra 21
justmighty infra 22
justmighty infra 23
justmighty infra 24
justmighty infra 25

Vykutálená parta objevuje svět.

Každý z nich je jiný, ale všechny spojuje touha po objevování. O kom je řeč? Přece o infráčcích. Když se chtějí infráčci rychle přemístit, zmást nepřítele nebo si prostě jen hrát, sbalí se do klubíčka a kutálí se. Ve chvílích, kdy se cítí šťastní, září všemi barvami infry.

Pro značku Infráček jsme navrhli maskota a ten se klientovi tak líbil, že si vzápětí objednal celou rodinu. Ta bude rodiče a děti provázet e-shopem, newslettery, ale taky vzdělávacími animovanými videi. Než jsme se pustili do designu, každému z nich jsme vymysleli charakter a definovali jeho silné i slabé stránky. Každý z infráčků v něčem vyniká a něco mu naopak tolik nejde. Stejně jako to mají děti. V claimu „Vykutálená parta objevuje svět“ si hrajeme s dvojím významem – Infráččci jsou kulatí, kutálí se a zároveň jsou to malí raubíři, kteří jsou pro každou srandu.

justmighty infra 26.1

Bylo nás pět
a Mr. Mystake.

Každého z Infráčků vám alespoň v kostce představíme. Sage je chodící encyklopedie. Díky němu jsou infráčci pořád v obraze a učí se novým věcem, někdy ale dokáže být trochu otravný. V takových chvílích všichni ocení nadšení a optimismus umělecky založené a někdy až rozevláté Mag. Rule je Mirek Dušín mezi Infráčky, rozený vůdce.

Nesnese, když se děje nějaká nespravedlnost, za své kamarády se vždycky postaví. Když někdo z infráčků vstane z postele levou nohou, na pomoc přispěchá sportovně nadaný Jester se svými vtípky a lumpačinami. Nejstydlivější z party je tichá roztomilá Inny, která klame tělem. Když jde do tuhého a ostatní jsou v koncích, Inno umí situaci přímočaře vyřešit.

Aby to všechno ale nebylo tak růžové, stvořili jsme i postavu Mr. Mystake. Ten infráčkům našeptává, že jim učení nejde, že to nemá smysl a že jsou k ničemu. Infráčci se naštěstí nevzdávají a Mr. Mystaka se jim podaří vždy odpálkovat a novým věcem se naučí.

justmighty infra 27
justmighty infra 28
justmighty infra 29
justmighty infra 30
justmighty infra 31