READYMAT
Symfonie nového domova
- Rebranding
- Strategie
- Webdesign
Jak spojit dohromady zdánlivě nespojitelné? Stavební firma z Hodonína s dlouholetou tradicí za námi přišla s náročným úkolem – sjednotit komunikaci, která se jim za léta růstu firmy trochu rozstřelila. A jako vždy jsme si s tím v Justmighty poradili.
Spousta jedniček pod jednou střechou
Readymat začínal jako prodejce cihel. Za 15 let se ale rozrostl a kromě prodeje stavebních materiálů se začal zabývat i anhydritovými podlahami, stavěním domů a v neposlední řadě realitami. Každá část byla unikátní, ale zákazníci se přestávali v Readymatu vyznávat.
Proto jsme přišli se zdánlivě jednoduchým řešením
– odteď už bude jen jeden Readymat, ne 4. Jak ale zastoupit všechny části rovnocenně? To byl
teprv oříšek. Začali jsme novou brandovou identitou. Vzali jsme původní logo hexagonu, známé po celém Slovácku, a vylepšili jsme ho. Nově se do něj propisují hodnoty značky.
Jedinečnost symbolizovaná jedničkou, v prostorovém provedení (protože služby Readymatu jsou přece nejvíc o prostoru) a symbol perfektní prozákaznické komunikace, která je oproti konkurenci největší výhodou). A hurá, nové logo je na světě. A s ním
i nová identita.
Srozumitelnost first
Readymat teď vypadá moderněji, jako firma z 21. století. Poradili jsme ale i s tím, co není vidět
– s komunikací. Odteď už Readymat ví, jak má mluvit k zákazníkům, B2B partnerům nebo třeba investorům do nemovitostí, segmentu, který jsme mu představili jako důležitý a trochu opomíjený.
Sladili jsme noty
a vrhli Readymat
do rytmu
budoucnosti
Readymat se prezentuje vně i dovnitř jako společnost, která staví na sehraném týmu. Jak to ale udělat, aby se vyhnul všem myslitelným klišé a srovnání se sportovními týmy nebo námořníky na jedné lodi?
Navrhli jsme komunikovat jednotu širokého portfolia služeb značky pomocí hudby! Představili jsme si Readymat jako symfonický orchestr.
Soubor, kde má každý svoje jasné místo, bez kterého by výsledný zvuk nebyl perfektní. Readymat, stejně jako orchestr, tvoří umělecká díla z prázdných míst. A zároveň se dokáže perfektně sladit (pun intended) s životním rytmem svých zákazníků.
S roztříštěností původní identity jsme si poradili taky. Dali jsme designu, který Readymat reprezentuje už léta, smysl pro každou jednotlivou část značky.
Barvy a tvary teď reprezentují jak emoce, tak jednotlivé segmenty služeb – oranžová stavební materiály, šedá anhydritové podlahy, bílá výstavbu a reality. A najednou to do sebe krásně zapadá.
Udrželi jsme Readymat pohromadě i v onlinu
Byl to jeden z těch složitějších webů, na kterých jsme pracovali. Každá sekce tady má své extrémně důležité místo. A přesto to všechno funguje a drží pohromadě. Zase se nám vkrádá do hlavy představa symfonického orchestru. Jak ta metafora hezky funguje, že?
Nezůstalo jen
u brand manuálu
Jako součást projektu jsme sestavili i manuál komunikační, ve kterém jsme definovali vizi a misi značky, její základní hodnoty, cílové skupiny, tón komunikace i správné psaní názvu a další základní pravidla pro psaní textů i komunikaci se zákazníky. Základem komunikace totiž je, aby značka působila lifestylově a své zákazníky nenásilnou formou edukovala.