#33 Vojtěch Prokeš: Příjmy a majetek zásadně ovlivňují chování spotřebitelů
Vojtěch Prokeš je sociolog a spoluzakladatel výzkumné a technologické společnosti Behavio Labs. Vojta v epizodě popisuje, jak díky poznatkům z psychologie a sociologie pomáhá firmám vytvářet kampaně, které skutečně fungují. Dozvíš se, proč je televize stále klíčová pro budování značek, jak Behavio dokáže odhalit, co mají spotřebitelé skutečně v podvědomí a nebo v čem značky nejčastěji chybují.
#32 Rastislav Kiavčin: TikTok bude gen Z Google
Rasťo se přes 6 let se věnuje digitálnímu marketingu. Působil ve firmách Pelikán, Rouvy, má vlastní vzdělávací komunitu Digitálci, a taky přednáší o marketingu na Digitální Univerzitě v Bratislavě. V tomto díle se rozmluvil o (sebe)vzdělávání, sociálních sítích, tipech na různé AI nástroje a způsobech jejich využití, a také popsal krok po kroku, jak na tvorbu videí, která opravdu zaujmou.
#31 Ivo Mrena: Nechal jsem si vytetovat logo Shoptetu, protože tomu věřím
Ivo Mrena je s více než 16letou praxí v oblasti digitálního marketingu jako doma. Za svou kariéru spolupracoval s předními českými značkami jako jsou Škoda, T-Mobile, Creditas nebo např. Home Credit. Poslední tři roky najdete Iva v Shoptetu, kde už rok a půl vede marketing jako CMO. Jeho zkušenosti z agentur a zkušenost s vedením vlastního e-shopu mu umožňují přinášet do e-commerce světa svěží pohled, inovativní přístupy a zároveň i pochopení, protože si tím vším prošel na vlastní kůži.
#30 Pavel Cahlík: Český marketingový rybníček je spíš bahno
Pavel Cahlík se se vší upřímností rozpovídal o tom, na jaké úrovni jsou české brandy i dnešní marketéři, co vše obnáší tvorba vlastní značky, jaké jsou nejčastější chyby firem, jak se dají brandové aktivity efektivně měřit a proč vlastně výkonnostní marketéři nesnáší branďáky.
#29 Martin Bernátek: Su správný beran!
Jak se z vyučeného automechanika stane majitel stamilionového e-shopu s produkty z ovčí vlny? A jak se z majitele Ovečkárny stane někdo, kdo fungující business prodá? Martin Bernátek svým lidovým přístupem a horkou beraní hlavou pomyslně uráží všechny vysokoškoláky. Vrhnul se do podnikání po hlavě, občas narazil, ale nikdy ne tolik, aby se nechal odradit od své vize. V případě Ovečkárny se mu povedlo obklopit se skvělými lidmi, dnes otvírá stratupové fondy, investuje a věnuje se mentoringu a cyklistice. Nejen to, jak se z jednoho stánku na řemeslných trzích stal velký business se dozvíš v druhém díle podcastu 69 dní po splatnosti.
#28 Ondřej Obluk: Kreativní reklama prodává
První díl třetí série podcastu 69 dní po splatnosti je venku a s ním i exkluzivní host a zbrusu nové pražské studio. Na start jsme si nemohli vybrat nikoho méně významného, než je CEO české pobočky agentury Ogilvy Ondřej Obluk. Probrali jsme všechno od vzniku Ogilvy, přes tendrování, vysněné klienty až po kampaň pro Netflix s rebelem Petrem Nárožným.
#27 Petr Vondruš: Generace Z očekává flexibilitu jako hlavní benefit
Pro business není důležitá jen otázka peněz, ale taky společné myšlenky, integrita a osobnost v jeho čele. Tyto a mnoho dalších ideí se do své práce snaží implementovat CEO Impact Hub Česko – Petr Vondruš, který byl posledním hostem druhé série podcastu 69 dní po splatnosti. Probrali jsme spolu schopnost prolamovat prokletí vyloučených lokalit na místech, kde IH zakládá své pobočky, coworking, akcelerační programy, udržitelnost i networking a tvorbu komunity, které Petr považuje za hlavní přidanou hodnotu celosvětového členství v IH. Poslechni si tenhle díl tady na YouTube a nebo na Spotify, Apple a Google Podcasts. A těš se na třetí sérii. Už brzy.
#26 Jan Staněk: Tati, cos udělal pro to, aby byl svět lepším?
Investice, elektromobilita, život v Číně, budování youtubového kanálu i energetická soběstačnost. Jen hrstka toho, co jsme za hodinku stihli probrat s Honzou Staňkem. Magic toho, na co se díváš nebo posloucháš je slušnost, poctivost a stovky hodin práce. Žádné novodobé veksláctví s cizími penězi. Honza má za sebou zkušenost s budováním vlastního startupu, s investováním i vedením Purple Ventures („odnoží“ brněnské společnosti Purple Technology) a pokračuje pravidelným publikováním obsahu na svém kanálu Electro Dad, kde seznamuje své odběratele s novinkami ve světe elektromobility a čisté energie.
#25 - Petr Handlíř: Facebook rozhodně nevymírá
Čokoládovna Janek, Angry Beards, Vasky, Botas, Grizly, Dobrý anděl a spousta dalších. To jsou klienti, o jejichž vyprodané sklady se stará tým Petra Handlíře. Jednoho z největších expertů na výkonnostní marketing u nás. S Petrem jsme si povídali třeba o tom, jestli to mají performance specialisté těžší, jestli lze klientovi vůbec někdy dát nějakou záruku, jak pracují lidi v jeho týmu, ale i o tom, jak být efektivní při práci a skloubit práci s rodičovstvím.
#24/2 - Tomáš Pohl & Lukáš Bryksa: Tvoje firma, tvoje sračky
Dopíjeli jsme láhev Primitiva a dostávali se hlouběji do myšlenkových procesů našich šéfů. Pokročila hodina natáčení a padaly hluboké otázky. Ohledně blízkých lidí v rámci práce, odchodů, přátelství, ale třeba i schopnosti sebereflexe, která je nedílnou součástí práce s lidmi. Mohli bychom se bavit ještě další 3 hodiny, ale na to už nám nestačily paměťové karty. :) Druhá část spešl dílu je tu. Lukáš a Tom – dva CEO s lidskou tváří.
#24/1 - Tomáš Pohl & Lukáš Bryksa: Tvoje firma, tvoje sračky
Za teplého podzimního večera jsme začali mluvit o tom, jaké to je stát v čele marketingové agentury a rozpovídali jsme se tak, že jsou z toho dva díly. Nemůžou chybět bizárky z podnikatelských začátků, IKEA gastronomie, remote office za Covidu i dnes, finanční plánování na post-it papírcích a spousta dalšího moudra. Takže jestli se chceš fakt zasmát a zároveň se dozvědět, jak se na podnikání dívá Lukáš Bryksa z IMP net a náš Tom, dej si dvojku a poslouchej.
#23 - David Dvořáček: Máma tomu říká Sillicon Valley
Myšlenka na podnikání se mu zrodila v hlavě už před lety. V dětském pokojíku u rodičů. Dneska je spolumajitelem a seniorním brandovým designerem v agentuře, která úspěšně funguje už 10 let ve Zlíně. Přednáší na konferencích, vymyslel vlastní systém, na kterém staví většinu e-commerce projektů, které dělá, má rád lidi, jezdí na kole a networkuje nejradši z jeho sedla. Hostem deváté epizody byl David Dvořáček – spoluzakladatel Creepy studia.
#22 - Karolína Kachyňová: Nedávej všechny vajíčka do jednoho košíku
Instagram je mnohonásobně rychlejší prodejní platforma než web. Vidíš reel, klikneš na odkaz v BIU a už nakupuješ. Tak proč toho nevyužít? Cílem Karolíny Kachyňové bylo mimo jiné vybudovat při vysoké škole úspěšné podnikání. Kromě toho ale i naučit se pracovat se svým časem a energií, vytvářet hodnotný obsah, vzdělávat (se) a mít čas být tvůrčí tam, kde ji to baví. Jestli tě zajímá, jak roste její osobní značka, jestli měli její rodiče vliv na její profesi nebo proč je potřeba natočit 20 hrozných videí, aby mohlo vzniknout 1 dobré, poslouchej 8. díl podcastu 69 dní po splatnosti.
#21 - Jan Řezáč: Budeš surfovat na AI vlně a uvidíš, kam dopluješ
Potřebujeme určitou míru osobní vyzrálosti a přijímání nadsázky.“ To říká náš host v sedmé epizodě podcastu 69 dní po splatnosti. Od zapamatovatelného outfitu, přes e-shopy, workshopy a marketingové tréninky, tvorbu webů (ostrých jako břitva) až po palčivé téma implementace AI do marketingového procesu. O tom všem ti poví Jan Řezáč. Zakladatel agentury House of Řezáč
#20 - Tomáš Knot: Automatizace procesů jako nástroj efektivity
Zvyšují efektivitu naší práce, pomáhají rozvoji i růstu nejrůznějších společností. I když jejich implementace vyžaduje čas, prostředky i energii, v Justmighty v nich vidíme velký smysl a směr, kterým se (nejen my) v blízké budoucnosti vydáme. Šestý díl podcastu 69 dní po splatnosti je o automatizacích a o všem, co se jich týká. Naším hostem byl Tomáš Knot – spoluzakladatel společnosti Ninjabot.
#19 - Aneta Martinek: Podporovat ženy v marketingu? Ano, i proto, že mají úplně jiné potřeby
32 000 členů komunity – 8 000 školení – 2 000 stipendií. Holky z Marketingu fungují úspěšně už 8 let, pomáhají všem bez ohledu na gender nebo věk propojit se a poznat lidi ze stejného oboru. Jsou alternativní vzdělávací platformou pro marketérky v ČR a jejich spoluzakladatelka a expertka na organizaci osobního i pracovního času Aneta Martinek byla hostem pátého dílu podcastu 69 dní po splatnosti.
#18 - Jan Vlachynský: Budeme prodávat nealko v plechu. Naše Negroni nerozeznáte od alko verze
V Brně snad není nikdo, kdo by je neznal. Po víc než deseti letech na trhu jsou love brandem, tvoří specifickou kulturu, místa pro setkávání i zážitky. Jsou to Lidi z baru, kteří vám řeknou, jak se věci mají, i když se nemají zrovna růžově. Všechno o tom, jak se dělá marketing v barové gastronomii se dozvíš ve čtvrtém dílu, kam zavítal spoluzakladatel značky Lidi z baru – Honza Vlachynský.
#17 - Tereza Vaňurová: Od architektury přes stavebnictví až k marketingu
Ve třetí epizodě druhé série byla naším hostem Tereza Vaňurová, (v době natáčení stále ještě) vedoucí marketingu v Nové Zbrojovce. Nová Zbrojovka je developerský projekt, který přestavbou areálu obnovuje zašlou slávu prostor brněnské Zbrojovky. Kdysi prestižní adresy, zaměstnavatele a továrny na zbraně, dnes brownfieldu, který se pod taktovkou společnosti CPI mění v novou obytnou čtvrť. Je marketing developerských projektů tak jiný nebo je to marketing jako každý jiný?
#16 - Šimon Vodrážka: Od agentury ke komunikační skupině
Co má větší sílu – agentura nebo rovnou celá skupina? Hostem druhého dílu druhé série je Šimon Vodrážka – spolumajitel komunikační skupiny Near & Dear, pod kterou spadá třeba agentura Story TLRS, VNV productions, Semibold a další. V téhle epizodě Šimon prozradí, jak vznikl legendární Impact Hub v Praze, kdo celou skupinu N&D řídí, ale třeba i proč se vyplatí spolupracovat s influencery.
#15 - Sergej Pavljuk: LinkedIn je fakt divná platforma. Každý na ní má co říct.
Je LinkedIn místo, kde je svět ještě v pořádku? Je to síť, kde jsou lidi ochotni číst? A nebo je to záhadná platforma, jejíž vývoj se zdánlivě zastavil před 5 lety? Tápete, pochybujete, nevíte? Nevadí. Všechno o tom, proč a jak LinkedIn marketing (ne)dělat se dozvíte v první epizodě druhé série od experta na LinkedIn – Sergeje Pavljuka.
#14 - Mocné video
Jak se tvoří reklamní videospot, který vidí více než 5 000 000 lidí za pár dní? Proč je video v marketingu tak důležité? Jak velký štáb, s jakou technikou a jak dlouho ho připravuje? A jaká je budoucnost videa ve světě sociálních sítí? Filmová na šířku a nebo amatérská na výšku? To nám objasní kameraman a spolumajitel videoprodukce Overhere, Petr Hostička
#13 - Kampaň za všechny prachy
Taková pořádná vánoční kampaň, to je soubor desítek menších projektů z oblasti strategie, designu, copywritingu, foto a videoprodukce, výkonnostního marketingu. Pracuje na ní nejméně 5 lidí a to hned několik měsíců. A pohromadě ji drží projekťák. O tom, jak kampaně vznikají, co se na nich může zvrtnout a jak poznat že fungují, nám řekne projektová manažerka Justmighty, Barbora Bímová
#12 - Kdy(ž) web prodává
Kampaň a marketing je to, co vám přivede lidi. Ale web je to, co jim prodává. I ta nejlépe nastavená kampaň, která posílá lidi na špatně postavený web je k ničemu. Proč je web tak důležitý, co by měl splňovat a jak se takový prodejní a brandový web tvoří? To nám objasní hlavní designér v agentuře Justmighty, Miroslav Budiš.
#11 - Brand není logo
Brand není logo, branding není jen vizuál a bez dobře postaveného brandu nemá cenu dělat cokoliv dalšího. O tom jak značka vzniká, jaký je proces tvorby vizuální identity a jaká je role designéra v marketingové agentuře? O tom všem jsme si povídali s Art Directorem Justmighty Miroslavem Budišem.
#10 - Záhadná strategie
Málokdo ví, co to vlastně strategie v marketingu znamená a proč by ji měl mít. Nedejbože za ni platit. Přitom je to základní stavební kámen každé úspěšné komunikace značky. O tom jak strategie vznikají, jak se používají a proč jsou už dnes "must have" výstupem při jakémkoliv našem projektu nám řekne marketingový stratég Michal Zach.
#9 - Velmi lidské zdroje
Lidi jsou to nejcennější, co v agentuře máme. Své o tom ví Hana Lasotová, HR managerka Justmighty, která nám svým až téměř ASMR hlasem řekne vše o lidech v agentuře. Jak je hledáme, jaká nám posílají CVčka a proč se do některých zamiluje už na prvním pohovoru.
#8 - Komunikace s klientem
Komunikace s klientem je disciplína sama o sobě. Jak navazujeme s klientem vztahy, jak je udržujeme a co vše klientovi říkáme? Jak si dáváme zpětnou vazbu a řešíme nestandardní situace z pohledu komunikace? O tom všem v novém díle podcastu 69 dní po splatnosti s projektovou manažerkou Justmighty, Barborou Bímovou.
#7 - Projektové řízení uvnitř agentury
Práce projekťáka je vzrůšo a obrovská zodpovědnost v jednom. Jaké je to tvořit spojku mezi klientem a tvůrčím týmem, proč tolik telefonuje a co je na její práci nejtěžší? To v novém dílu Justmighty podcastu probral Tom s naší ostřílenou projekťačkou Barčou Bímovou, která se stará o klienty jako je Hartmann, Kofola nebo Škoda.
#6 - Oh my tender
(Ne)milované tendery přicházejí. Proč se z nich mezi agenturami stalo kontroverzní téma? Tom s Ivem se otevřeně pobavili o tom, jak je vnímáme my. V šestém dílu podcastu "69 dní po splatnosti" agentury Justmighty se dozvíte, kolik účast v tenderu stojí a do kterých bychom rovnou nešli.
#5 - Proč to stojí tolik
Z čeho se skládá hodinovka naší práce? Proč jsou mezi cenovkami agentur tak velké rozdíly? A co by mělo předcházet tomu, než se s klienty začneme bavit o ceně? To a další otázky proberou Tom s Ivem v pátém dílu "69 dní po splatnosti" agentury Justmighty.
#4 - Obchodní tajemství
Proč je důležité, aby byl obchoďák součástí projektu od začátku do konce? A má smysl budovat hlubší vztahy s klienty? Prozradíme vám tajemství - obchod není samostatná jednotka. V novém dílu podcastu "69 dní po splatnosti" agentury Justmighty téma obchodu Tom probral s Head of Sales Ivem Švecem.
#3 - Praha vs. Brno
Je rozdíl mezi pražskými a mimopražskými agenturami? Je vlastně důležité odkud agentura je? Nejen to probereme v třetím dílu nového podcastu "69 dní po splatnosti" agentury Justmighty.
#2 - Specializace vs. Fullservis
Je dobré se spíše specializovat nebo se naopak široce rozkročit? Lze vůbec dělat kvalitní fullservis? Nejen to probereme v druhém dílu nového podcastu "69 dní po splatnosti" agentury Justmighty.
#1 - Freelancer vs. Agentura
Proč je marketing jako gastro a kdy je výhodnější pracovat na sebe místo v agentuře? A kdy má smysl pro klienta jedna či druhá varianta spolupráce. Nejen to probereme v prvním dílu nového podcastu "69 dní po splatnosti" agentury Justmighty.
Trailer
Agentura Justmighty a její majitel Tomáš Pohl spouští nový podcast - 69 dní po splatnosti. Podcast o marketignu, designu, značce, podnikání a agenturním prostředí.