NextBike

Šlápli jsme do online marketingu. S nextbikem

  • obsahová strategie
  • copywriting
  • sociální sítě, e-mailing
  • foto
NextBike
Výzva

2,1 milionu najetých kilometrů, úspora 237 tun CO2 a záchrana 11 tisíc dospělých stromů. O čem že je řeč? No přece o nextbiku, nejrozšířenější službě sdílených kol v Česku. Aneb o tom, jak jsme pomohli rozjet modrá kola v onlinu.

V Berlíně, Mexico City i Ostravě

Nextbike osedláte celkem ve více než 300 městech po celém světě.

V Německu, na Kanárech, v Americe, Mexiku, Libanonu nebo třeba Indii. V roce 2019 se poprvé objevil i v české kotlině ve 3 městech a teď už se projedeme v 25 městech po celém Česku. Stal se tak nejdostupnější bikesharingovou službou u nás. A my máme radost, že jsme byli u toho.

Jeli jsme V TOM SPOLU

Makáme na tom, aby se z nextbiku stalo synonymum k městské mikromobilitě.

Sdílená kola nás oslovila s tím, abychom jim pomohli se strategickým konceptem, komunikací a online marketingem. Jako hlavní cíle jsme společně stanovili zvýšení povědomí o značce a taky počet stažení nextbike aplikace.

Archetyp

Nextbike jedním z nás.

Spolupráci jsme odstartovali strategickým konceptem, ve kterém jsme si s klientem kromě zmiňovaných cílů definovali misi, vizi, cílové skupiny, konkurenci, marketingový archetyp, tón komunikace a zastřešující kreativní linku. Díky používání modrých kol, se uživatel automaticky řadí do skupiny lidí, kteří jsou aktivní a životní prostředí jim není lhostejné. Nejen proto se z nextbiku vyloupl jasný archetyp Everymana neboli Jednoho z nás.

PŘESEDNI NA MODROU

„Přesedni na modrou. Všude, kde potřebuješ.“

Tak zněla nosná myšlenka pro rok 2020. Z metra i tramvaje. Nebo spíš z šaliny i rozjezdu? Tramvajky? Elektriky? Busu? V každém městě jezdí něco trochu jiného. Proto jsme v komunikaci na různá města zohledňovali i místní specifika a mluvili jejich vlastním jazykem. Někde vás totiž měsíční tarif nextbike vyjde na pětinovou cenu „lítačky“ jinde zase „šalinkarty“, „legitky“ nebo „měsíčníku“.

Další rok, další jízda

Nextbike vyřeší situaci každého z nás.

V dalším roce nextbike roste a naše komunikace dozrává. Už to není jen výzva k modré, ale chceme v kampani zdůraznit, že na nextbiku může vyrazit opravdu každý. Pan primář rovnou na operační sál, máma na nákup, babička na zahrádku, student Jirka na zkoušku nebo i pan Vilém na rande s paní Ludmilou. Nextbike vyřeší situaci každého z nás. Na nextbiku jezdí zkrátka všichni a existuje tisíce dobrých důvodů, proč na modrou přesednout a pořádně to na ní rozjet.

DOSTANU TĚ. KAM POTŘEBUJEŠ?

Na kolech se svezl celý tým.

Spustili jsme propagaci formou PPC kampaní, reklamy na stažení nextbike aplikace na App Storu a Google Play a sponzorovaných příspěvků na sociálních sítích – Facebooku a Instagramu. Kromě toho dvakrát měsíčně píšeme, designujeme a rozesíláme newslettery. Kromě textové podoby příspěvků tvoříme i grafiku a fotíme.

Nejvíc super je, že nám kluci z nextbiku na začátku spolupráce dali jízdní tarify. A tak jsme modrá kola hned osahali, osedlali a díky tomu přesně víme, čemu děláme reklamu.

Co na to klient

“Jejich obrovské nadšení a samotný návrh konceptu jsme si okamžitě zamilovali. Přesvědčili nás o tom, že pletené Vánoce a měkkouši jsou pro Kofolu a její DNA to pravé – upletené na míru. Čekají nás společné svátky a já si troufám říct, že z pohledu spolupráce jde vše hladce na obou stranách. Moc děkujeme!”

Nikola Gschwentnerová, Manažerka REkrabičky