Technistone

Vdechli jsme
kameni život

  • Video
  • Fotografie
  • Design & DTP
  • Copywriting
Technistone
Výzva

Kámen není jen chladný, strohý a odosobněný minerál. Společnost Technistone, pro kterou představuje hlavní artikl, od nás poptala kreativní koncept. Ten měl bourat předsudky a ukázat tento materiál v jiném světle. Povedlo se. Našli jsme způsob, jak kámen probudit k životu.

Řešení

Touch the living perfection. Tvrzený kámen Technistone.

Společnost TechniStone, přední světový výrobce tvrzeného kamene, vytváří unikátní materiál z žuly, křemene a dalších příměsí. Zajímavý vzhled umělého kamene doplňují barevné pigmenty a kousky skel nebo zrcadel, vše dohromady pojí pryskyřice. Po vytvrzení a opracování vznikají rovné desky s různými typy povrchů a tlouštěk. Odolný a hygienicky nezávadný tvrzený kámen dotváří naše okolí. Je součástí především interiérů v soukromé i veřejné sféře nebo průmyslu.

VIDEO

Dotkni se živoucí dokonalosti.

Hlavní myšlenkou kreativní strategie, která představuje práci TechniStone, je oživlý kámen. Rozhodli jsme se mu vdechnout duši a ukázat, že i obyčejná pracovní deska nebo koupelnový obklad žije. Naším cílem bylo vyvrátit představu, že kámen je pouze kus materiálu.

V hlavním videu zachycujeme „živoucí dokonalost,“ tedy postavy, jejichž těla splývají s konkrétním materiálem TechniStone.

Každý kámen dostal svoji tvář.

Do hlavních rolí jsme obsadili samotný materiál. Ve vizuálech každá postava symbolizuje konkrétní oživlý kámen v daném vzoru a splývá s pozadím. Docílili jsme tak efektu, ve kterém postava jako by vystupovala z podkladu a probouzela se k životu. Do pohybu propisuje svůj charakter, který souvisí s vnímáním jednotlivých dekorů. Chladný kus skály pookřál a ukázal své já.

15 tváří kamene

Nejdůležitější součástí kreativní kampaně jsou fotografie a videa.

V první fázi vznikla série 15 krátkých bumperů a z nich sestříhané doplňkové video. Součástí balíčku bylo i 30 fotografií.

Bumpery sklidily u klienta velký úspěch, společně jsme se dohodli na tvorbě image spotu. V těch jsme chtěli promítnout kamenné postavy do reálných interiérů. Na řadu přišla 3D technologie postprodukce. Řekněme si ale, jak to celé začalo.

Vezmeme vás do zákulisí

Ještě než kluci z naší partnerské videoprodukce Overhere řekli “akce”, čekal modely tým maskérů.

Aby vytvořili realistický vzhled kamenů TechniStone, přemýšlel Jan Kolář s Petrem Hostičkou nad bodypaintingem. To by znamenalo každého herce namalovat přesně jako daný materiál, což se později u některých vzorů zdálo jako nemožné. Bodypainteři by museli nejen přesně sladit barvu, ale také četnost a rozmístění například kousků skla tak, aby model lehce zapadal do podkladu.

Další možností bylo využít 3D VFX technologii a vyrobit všechny postavy čistě digitálně. To by ale bylo nejen velmi nákladné, ale také příliš složité, protože jsme chtěli docílit realistických pohybů i vzhledu postav.

BODYPAINTING A POSTPRODUKCE

Nejlepším řešením se nakonec ukázala kombinace bodypaintingu a digitální postprodukce.

Modely jsme nastříkali podkladovou barvou, označili je trackovacími body a natočili před zeleným pozadím.

V hlavním spotu bylo zelené plátno přímou součástí interiéru, později jsme na oboje doklíčovali jednotlivé vzory kamenů. Výsledkem jsou postavy, které vypadají realisticky a zároveň ideálně zapadají do pozadí, v němž se postupně rozplývají.

Maskéři, na scénu!

Jak vzniká kámen v našem podání?

Jako první přišla na řadu práce maskérů. Herce natřeli podkladovou barvou a přidali trackovací značky. Charakter jsme poté natočili před zeleným plátnem a v postprodukci přidali pozadí. díky kterému postava dokonale splývá s podkladem.

Modelové přecházeli od kameramanů k fotografovi.

Opět se fotilo před zeleným plátnem a na postavy jsme pak postprodukčně doklíčovali všechny textury. Podívejte se, jak kámen ožil v dalších aplikacích.

Součástí nového vizuálu jsou samozřejmě i aplikace jako brožury, krabičky na vzorky kamenů a další tiskoviny. Ty vychází z fotografií, které vznikly spolu s videospoty.