IR.C
Technicky,
ale pro lidi
Tohle byl fakt závod. V Justmighty jsme si ale dokázali, že ani v časovém presu neutrpí kvalita. Za dva měsíce musela jít ven landing page nového webu pro významnou stavební firmu z Ústí nad Labem – IR.C. Bez nové vizuální identity by to samozřejmě nešlo. Takže hurá ke strojům!
Vizualizace preciznosti i kontrastu
IR.C vznikla fúzí dvou firem se společným majitelem – Istar a Rekultivace Ústí nad Labem. Jejich počáteční písmena zůstávají v logotypu
zachována a přidává se k nim slovo Construction, které odráží primární zaměření nové značky po fúzi. Písmena IR a C jsou oddělená tečkou, aby se zdůraznilo, že k sobě dvě společnosti patří a společně vytvářejí něco nového. Chladnější paleta odpovídá technickému směřování značky, zároveň velmi sytý zelený kontrast odkazuje k ekologickému tématu rekultivací. Preciznost značky odráží bezpatkové písmo Neue Haas, vytvořené Švýcary v 80. letech a vyjadřující jejich úspornost a kvalitu v jednom.
Technické výkresy a lešení
V hlavě naší designérky Verči začaly tyhle symboly hrát prim hned jak začala pracovat na konceptu.
Poradila si s ním bravurně, přestože před ní ležel nelehký úkol. Spojená IR.C je totiž firmou se 135 zaměstnanci a miliardovým obratem, a přitom se snaží zachovat původní rodinnou tradici. V tonalitě vizuálu se tak musela odrážet ona tradice, zároveň moderní přístup a snažili jsme se k tomu ještě zavděčit i zaměstnancům, aby pro ně nebyla změna příliš šokující.
Zpracovat vizuál do 30 aplikací nebylo o nic méně náročné. A hlavně – některé z nich pro nás byly úplnou novinkou. Třeba bezpečnostní přilby, které jsou netypicky modré a které si zaměstnanci okamžitě oblíbili. Zároveň se nové logo skvěle vyjímá na betonovém podkladu, a že je ho ve stavebnictví opravdu hodně! Protože práce na
nové značce bylo fakt hodně, postupně na ní dělali snad všichni naši designéři. A ukázalo se, že naše brandmanuály nejsou jen knížečkou do šuplíku, ale jsou tak dobře zpracované, že díky nim zvládne dílčí práce i ten, kdo se okolo celého projektu jen mihnul.
Nejdřív landina, pak celý web
Dva měsíce! Za tu dobu jsme museli stihnout vypustit do světa nový web. U komplexní stránky bychom to samozřejmě neměli šanci stihnout. Tak jsme přišli s řešením trochu po vzoru chytré Horákyně. Jako první jsme pracovali na landing page a teprve potom přišel na řadu samostatný web (ačkoliv tomu obvykle bývá naopak). Pracujeme v něm mimo jiné s ilustrovanými prvky, které zajímavě rozdělují portfolio značky.
Zelený prvek
Návrh upraveného textu: Pro IR.C jsou lidé uvnitř prioritou. I díky tomu vzniklo třeba video pro interní komunikaci. Jak ale zachytit tým IR.C moderně a přitom tak, aby nezapadl do řady korporátních
kancelářských fotek? Zvolili jsme zelené prvky z brandového vizuálu, díky kterým na první dobrou poznáte, kam tihle lidi patří. Focení proběhlo pod taktovkou Andreje Kostina v prostředí, které je pro zaměstnance IR.C přirozené. Na první pohled industriální prostředí nám však nabídlo překvapivě zajímavé architektonické celky, budovu s příběhem i moderní čistý background doplněný o designové brandové prvky a barvy.
Markeťáků jsou dneska mraky a hezké logo vám nakreslí každý Jarda z garáže. Chtěli jsme víc. Chtěli jsme vidět pod pokličku, chtěli jsme vědět, co se v každý moment děje, jak nad tím kreativci přemýšlí a chtěli jsme to umět ovlivnit. Proto jsme si vybrali Justmighty. Jejich kreativní metodika je unikátní a vtáhla do děje i marketingem dříve nepolíbené členy vedení naší firmy. Výsledek je top a z trhu slýcháme, že nás jak korporátní identita jako celek, tak webové stránky, odlišují ok konkurence.
Karel Složil, jednatel IR.Construction