4rail
vlaky jako
ze žurnálu
- Branding & print
- Webdesign & webcopy
- Strategie
4RAIL je firma s rodinnou tradicí se sídlem v Českých Budějovicích, jejímž primárním zájmem jsou kolejová vozidla. Ať už si představíte moderní ECčko, lokomotivu z dob našich babiček nebo nákladní vagony plné naleštěných aut, pro tyhle profíky není nic z toho problém. Jádrem jejich businessu jsou opravy, modernizace a údržba vlaků všech typů. Jejich cílem bylo posunout o kousek dál nejen služby, ale také způsob komunikace s klienty směrem k modernímu designu. A my jsme se po kolejích pustili za tvorbou nového webu, strategie i rebrandu celé značky.
Chtěli jsme vědět, jak to v takové hale plné vlaků vypadá
Už při prvním setkání s Michalem Ovsjannikovem (CEO 4RAIL) nám bylo jasné, že bez toho, aniž bychom se do Českých Budějovic osobně podívali, to asi nepůjde. V rámci dvoudenního workshopu jsme byli u nejrůznějších fází renovací a na vlastní oči se přesvědčili, s jakou pečlivostí se k nim ve 4rail přistupuje. Prošli jsme se historickými vagóny z dob první republiky, lůžkovými vozy, viděli, jak probíhá pískování, ale taky precizní lakýrnické práce.
Pánská jízda
Svět vlaků patří mužům. Tak to podle jednotlivých představitelů firmy je a my jsme se toho drželi i při určování cílové skupiny a tvorbě marketingové
strategie. Prošli jsme weby konkurenčních společností na trhu a zjistili, že se od sebe v mnohém neliší. Ba naopak, jsou na jedno brdo. Chtěli jsme udělat krok dál a posunout se od webů s velkým množstvím formálních informací k webu, ze kterého bude jasné, že se bavíte s fajn chlapama, kteří svému řemeslu i obchodu rozumí a nebojí se osobní komunikace.
Vlaky a symboly s nimi spojené
Koleje a výhybky nás provázely celou tvorbou. Od prvních designérských náčrtů, přes wireframy, až po výslednou podobu webu a brandu. Proto je taky naše designérka Vendy využila, jako základní motivy při proměně loga i dynamických prvků webdesignu. Zaoblené tvary vycházely z číslice 4 a staly se praktickým elementem, použitelným nejen online, ale i při výrobě offline materiálů, které lze využít na konferencích nebo expozicích.
Zachovejme červenou
Červená barva dominovala už původnímu brandu a jedním z požadavků klienta také bylo ji při tvorbě s menšími obměnami ponechat. Malinko jsme pozměnili odstín a doplnili ji o další dvě základní barvy a povedlo se. Červená se proměnila z cihlové na zářivou barvu, která skvěle ladí s tmavě modrou a bílou.
Tmavý web nebo světlý web?
Většina konkurenčních webu se pohybuje ve stejných kolejích. Strohý web na bílém pozadí bez větší kreativy. Proto se zpočátku klient také
přikláněl k tomu, že web by měl být na tmavě modrém podkladu. Ne ve všech případech bylo ale možné mu vyhovět a tady bylo třeba z pohledu specialistů poukázat na problematičnost tmavé varianty. Cestou společné diskuze a posunu původních návrhů se nám podařilo najít kompromis. Web na bílém pozadí, který bude plynule přecházet v některých sekcích do tmavě modré barvy.
Důraz na UX a UI
Web, na kterém najdete rychle to, co potřebujete. Jednotlivé stránky webu jsme vytvořili tak, aby si potenciální zákazník nemusel prohlížet celý web, ale tak, aby dle svého zaměření a potřeb ihned našel příslušnou stránku, hlavní reference i kontakt včetně kontaktního formuláře, který může pomoci rychlému vyřízení poptávky. Doplnili jsme animované elementy, podtrhující hlavní CTA a dynamický web byl na světě.
Zajímavá čísla na web patří
4RAIL sice je rodinnou firmou, nicméně firmou, která má za sebou velké množství úspěšně odevzdaných zakázek. A proč se jimi nepochlubit. Velkou část informací na webu tvoří jednotlivé reference, které jsou důkazem dobře odvedené práce. Můžete si tak prohlédnout fotografie a přečíst krátké info o tom, jak probíhaly opravy a renovace pro společnosti, jakými je třeba SKANSKA, České dráhy, ŠKODA, Bayern Bahn nebo Fränkische Mueseums-Eisenbahn.