Ellipse

Vzhůru k budoucnosti letectví

  • branding
  • vzhled letadel
  • komunikační manuál
Ellipse
Výzva

Výrobce sportovních letadel Ellipse je jako Porsche mezi ultralighty. Unikátní design jejich strojů kombinuje historické tvary Spitfiru s moderními materiály a promyšlenou aerodynamikou. Naším úkolem bylo vytvořit branding, který vyzdvihne jedinečný tvar křídel a podtrhne eleganci celé značky.

Na křídlech inspirace

Letadla jsme vyzkoušeli na vlastní kůži.

Na začátku spolupráce jsme si udělali výlet do Albrechtic a prošli celou výrobní halu. Designéři si mohli značku doslova osahat, navnímat jednotlivé detaily i skutečnou velikost letadel. A protože nad zkušenost není, nasedli jsme do ultralightů a celý tým se v nich proletěl. Nezapomenutelný zážitek nám pomohl plně pochopit jedinečnost a myšlení společnosti Ellipse.

Logotyp s elipsou

V brandu pracujeme s unikátním tvarem křídla, které je pro značku typické. Na světě žádné podobné sportovní letadlo nenajdete. Výsledkem je minimalistické moderní logo, které působí aerodynamicky.

Záměrně jsme zvolili výrazné barvy. Objevují se totiž primárně na letadlech, která by měla být kontrastní a dobře rozpoznatelná i z velké dálky. Konkrétní odstíny jsme řešili s lakovnou, aby barvy přesně odpovídaly těm, které se objeví na letadlech.

názvy modelů

Ellipse Spirit, Luna a Hype

Naším úkolem bylo vymyslet i názvy a celkový design tří řad strojů, které společnost vyrábí. Pro každé letadlo jsme vytvořili sub brand, jeho charakteristický název, barvu a vizuál.

Základní model v modré barvě dostal jméno Spirit. Luxusní řadě patří zlatá a nese označení Luna. Poslední je červené sportovní letadlo Hype.

Vzhled letadel

Důležitý je poměr bílé a černé.

Přestože jsme měli volné ruce, bylo třeba počítat s podmínkami, které sportovní letectví přináší. Jedním z klíčových faktorů, které ovlivňují teplotu v kabině, je poměr černé a bílé barvy. Proto jsme podobu jednotlivých letounů pravidelně konzultovali.

Další důležitou součástí designu letadla jsou i povinné legislativní prvky a značky, které jsme museli do vizuálu zakomponovat tak, aby splňovaly předpisy a byly dobře čitelné.

Hledání ideálního barevného odstínu.

Ke každému letadlu nový majitel dostává i návod k obsluze, prospekty a reklamní předměty. I ty jsme navrhli tak, aby odpovídaly barvám jednotlivých modelů.

Nejtěžší na realizaci bylo najít ideální odstín barev. Objevuje se na letadlech, kde pracujeme s lakem, najdete ho v aplikacích, jako jsou bannery nebo trička, a také v online prostředí. Na všech místech přitom by měla například červená barva Hype sub brandu působit stejně.

Interiér letadel

Krása se skrývá v detailech.

S výrobou letadel se pojí preciznost a smysl pro detail. To se odrazilo také v interiérech, kam Ellipse propsal barvy a logo jednotlivých sub brandů. I díky tomu se z letadel stávají krásné, do detailu promyšlené kousky.

Aplikace

Vizitka se změní v model letadla.

Součástí brandu je i návrh řady aplikací. Kromě balíčku pro majitele letadla, prospektů a pro letiště charakteristické vlajky, jsme se inspirovali originalitou značky a přišli s hravým návrhem vizitek. Slouží totiž jako karta, ze které si může zákazník vyloupnout a postavit vlastní papírový model letadla Ellipse.