Hudební Banka

Naladili jsme se na mezinárodní vlny

  • Branding
  • Tiskoviny
Hudební Banka
Výzva

Pracujete v médiích, reklamě nebo u filmu? V tom případě tuhle značku musíte znát. Zadáte klíčové slovo a vybíráte ze stovek tisíc skladeb od umělců z celého světa. Hudební banka to umí na míru a hlavně – legálně. Naším úkolem bylo pro ni vytvořit nové logo, odlišit ji od konkurence a obléct ji do úplně nového kabátu. Tak jsme jí ho, taky na míru, ušili.

1. Koncept

Na začátku byla tužka, papír a inspirace zkušené designérky Marušky. Inspirace, která pramenila v práci s archetypem, geometrií a symbolem charakteristickým pro klasickou hudbu. Houslovým klíčem. Ten ve spojení se základními geometrickými tvary tvoří moderní a jednoduché logo, které lze propsat i do tvorby dalších materiálů, aplikací či předmětů.

Zvolené barvy vycházejí z předpokladu, že značka částečně zachová modré tóny z původního brandu a doplní je hravé tóny žluté, oranžové a červánkové. Tyto barvy zároveň odlehčí chladnou modrou a vlijí do brandu novou energii. Klasická hudba ale tvoří jen zlomek toho, co na Hudební bance najdete. Proto jsme se od klasiky posunuli ještě o krůček dál. K fyzice.

2. Koncept

Druhá varianta zpracování brandu vychází ze symbolu zvukové vlny. Charakteristickou sinusoidu, kterou lze při mechanickém vlnění zaznamenat jsme překreslili, upravili a vyčistili. Vzniklo tak logo, které odpovídá tloušťce typografie a je tvořeno jen několika málo liniemi.

Studený modrý odstín jsme rozsvítili přidáním neonově zelené, která působí nejen jako pozitivní designový prvek, ale podpoří také UX i UI design webu.

3. koncept

Jedním z požadavků klienta bylo vytvořit návrh, který by byl mezinárodní. Hudební banka totiž kromě Česka působí v dalších 11 evropských zemích. A v každé nese název v místním jazyce.

Opustili jsme tak třeba nápad, který stavěl na zdůraznění písmena “d” ve tvaru noty a postupnou diskuzí s klientem jsme se dostali až k finálnímu designu, který Hudební banku v současnosti reprezentuje.

Řešení

Playbutton, se kterým si zatrsáte

Logo byl tvrdý oříšek. Vybírali jsme hned z několika variant. Nakonec jsme se ale shodli na tvaru playbuttonu – tlačítka, kterým si v Hudební bance můžete přehrát hudbu. A navíc – vypadá jako kytarové trsátko. Prostě logo, které probouzí melodie a vybízí k akci.

Barevnost

Novému vizuálnímu stylu Hudební banky dominují 2 barvy. Klient chtěl zachovat základní barvu původního brandingu. Modrou, na kterou byli zákazníci značky doposud zvyklí.

Trošku jsme ji ale modernizovali, posunuli odstíny i intenzitu barvy a doplnili o jemnou korálovou, která s modrou perfektně ladí.

Zkrotili jsme vlnobití

Stejně jako v případě loga i celým vizuálem se nenápadně prolínají zvukové vlny. Symbolizují variabilitu stovek tisíc skladeb Hudební banky a eleganci proklientských řešení. Přemýšleli jsme, jak značku designově posunout a zároveň ji nesvázat v klišé, které by zabrzdily její rozvoj. Právě zvukové vlny, které se dají variabilně použít jako univerzální podklad, nám to umožnily.