Hudební Banka
Naladili jsme se na mezinárodní vlny
- Branding
- Tiskoviny
Pracujete v médiích, reklamě nebo u filmu? V tom případě tuhle značku musíte znát. Zadáte klíčové slovo a vybíráte ze stovek tisíc skladeb od umělců z celého světa. Hudební banka to umí na míru a hlavně – legálně. Naším úkolem bylo pro ni vytvořit nové logo, odlišit ji od konkurence a obléct ji do úplně nového kabátu. Tak jsme jí ho, taky na míru, ušili.
Na začátku byla tužka, papír a inspirace zkušené designérky Marušky. Inspirace, která pramenila v práci s archetypem, geometrií a symbolem charakteristickým pro klasickou hudbu. Houslovým klíčem. Ten ve spojení se základními geometrickými tvary tvoří moderní a jednoduché logo, které lze propsat i do tvorby dalších materiálů, aplikací či předmětů.
Zvolené barvy vycházejí z předpokladu, že značka částečně zachová modré tóny z původního brandu a doplní je hravé tóny žluté, oranžové a červánkové. Tyto barvy zároveň odlehčí chladnou modrou a vlijí do brandu novou energii. Klasická hudba ale tvoří jen zlomek toho, co na Hudební bance najdete. Proto jsme se od klasiky posunuli ještě o krůček dál. K fyzice.
Druhá varianta zpracování brandu vychází ze symbolu zvukové vlny. Charakteristickou sinusoidu, kterou lze při mechanickém vlnění zaznamenat jsme překreslili, upravili a vyčistili. Vzniklo tak logo, které odpovídá tloušťce typografie a je tvořeno jen několika málo liniemi.
Studený modrý odstín jsme rozsvítili přidáním neonově zelené, která působí nejen jako pozitivní designový prvek, ale podpoří také UX i UI design webu.
Jedním z požadavků klienta bylo vytvořit návrh, který by byl mezinárodní. Hudební banka totiž kromě Česka působí v dalších 11 evropských zemích. A v každé nese název v místním jazyce.
Opustili jsme tak třeba nápad, který stavěl na zdůraznění písmena “d” ve tvaru noty a postupnou diskuzí s klientem jsme se dostali až k finálnímu designu, který Hudební banku v současnosti reprezentuje.
Playbutton, se kterým si zatrsáte
Logo byl tvrdý oříšek. Vybírali jsme hned z několika variant. Nakonec jsme se ale shodli na tvaru playbuttonu – tlačítka, kterým si v Hudební bance můžete přehrát hudbu. A navíc – vypadá jako kytarové trsátko. Prostě logo, které probouzí melodie a vybízí k akci.
Novému vizuálnímu stylu Hudební banky dominují 2 barvy. Klient chtěl zachovat základní barvu původního brandingu. Modrou, na kterou byli zákazníci značky doposud zvyklí.
Trošku jsme ji ale modernizovali, posunuli odstíny i intenzitu barvy a doplnili o jemnou korálovou, která s modrou perfektně ladí.
Zkrotili jsme vlnobití
Stejně jako v případě loga i celým vizuálem se nenápadně prolínají zvukové vlny. Symbolizují variabilitu stovek tisíc skladeb Hudební banky a eleganci proklientských řešení. Přemýšleli jsme, jak značku designově posunout a zároveň ji nesvázat v klišé, které by zabrzdily její rozvoj. Právě zvukové vlny, které se dají variabilně použít jako univerzální podklad, nám to umožnily.