Integray
tak integrují profesionálové
- Vizuální identita
- Marketingová strategie
- Komunikační manuál
- Web
Dělat byznys dnes znamená obsluhovat desítky až stovky systémů. Zajistit, aby spolu vše komunikovalo, jak má, stojí šílené množství času a v procesech vznikají chyby. V Intelligent Studios vyvinuli integrační platformu, která chybám předejde a nahradí zbytečnou rutinu. Na nás bylo postavit platformě značku.
Na počátku byl workshop
Na startu spolupráce věnujeme velké úsilí tomu, abychom do hloubky poznali klienta. I díky tomu
se nám daří tvořit kvalitní výstupy. Tentokrát jsme si udělali výlet do Prahy a za pomoci design thinkingu nahlédli do světa CIOs, solution architektů a IT developerů.
Jsou produkty, které je jednoduché pochopit. A pak tu jsou ty sofistikovanější. Jako například integrační platformy. Porozumět technické stránce propojování firemních systémů či aplikací a převést ji do běžné řeči nám dalo tentokrát docela zabrat.
Po náročnějším startu jsme se ale přece jen mohli vrhnout na diskuzi o klientových plánech, potřebách cílových skupin, strategii vstupu na trh a vstřebat všechny pokyny i pocity týkající se identity značky a webu.
Značka na startovní čáře
To, čemu dnes říkáme integray, jsme na workshopu prozatímně nazývali dx, tedy zkratkou pro data exchange. Předponu xeelo platforma zdědila od příbuzného produktu – CRM nástroje.
Klient nakreslil jasnou linii mezi jejich IT expertízou a naším marketingovou zaměřením a nechal nás značku postavit od píky. Včetně jména. Justmighty tým pro tento projekt sestával ze 4 lidí. Každý si na pár hodin sedl a odšpuntoval svoji kreativitu. Nápady porovnával s databází volných domén a své favority potom představil kolegům. Přiřazením preferenčních hlasů jsme vyšší desítky jmen zredukovali na 5. Z nich si klient vybral tegrato, ale s dodatkem, že by rozhodnutí nerad uspěchal. Protože chápeme, jak velké rozhodnutí to je, znovu jsme zasedli ke svým zápisníkům, abychom si dali druhé kolo. A našli jsme celkového vítěze.
Postavili jsme marketingové pilíře
Když tvoříme novou značku, nesoustředíme se jen na to, co bude vidět. Je třeba si vyjasnit, co reprezentuje. Jaké má postoje? Kam míří? Jak bude komunikovat? Co trápí cílové skupiny a jak jim můžeme pomoct?
Strategie zjednodušuje následnou práci se značkou. Pomáhá s obchodní argumentací, se stanovením priorit a vydestiluje klíčová sdělení do té nejstručnější podoby. Kdykoliv se k ní můžete vrátit a inspirovat se třeba při tvorbě claimu. Až si budete prohlížet web integray, vzpomeňte si na esenci:
Integrujte cokoliv jako profesionál.
Jabka s hruškama
Pointa, že lze pomocí platformy propojit cokoliv, se našemu designérovi hned promítla do představ o vizuální identitě.
Po malé odbočce, kdy okusil práci s paprskem obsaženým v názvu, se vrátil ke kombinaci na první pohled nekompatibilních tvarů. Logo je na světě. A s ním i elementy, které používáme napříč…
…aplikacemi
Jak s vizuální identitou nakládat v praxi jsme popsali v brand manuálu a ukázali na aplikacích od oblečení po vizitky. Online použití jsme definovali prostřednictvím social media kitu. Díky němu nemusí pokaždé vymýšlet, jak bude vypadat propagace case study, nového blogového článku, webináře nebo volné pozice v týmu.
Česky i anglicky
Design webu jsme vyplnili hned dvěma jazykovými podobami. Protože platforma funguje jako software-as-a-service, v Intelligent Studios si mohou dovolit pokukovat hned ze startu po zahraničním trhu.
Do výkladní skříně značky jsme naskládali identitu a klíčové informace s cílem zaujmout návštěvníka natolik, aby si stáhl zkušební verzi zdarma. Protože klient má vysokou důvěru v řešení, předpokládáme, že uživatel zkušební verze se rovná spokojenému uživateli. Nejspíš půjde o IT developera, který svoji zkušenost předá výš v hierarchii společnosti, pro kterou pracuje. Té platforma nakonec ušetří peníze a čas. A všem zúčastněným spoustu nervů, protože důležité procesy poběží bez potíží. Integrovat jako profesionál se vyplatí.