Bylinky.cz
Seznamte se s rodinou Bylinkových
- Kampaň
- Web
- Ilustrace & Animace
- Copywriting
- Video & Foto
- Social
- PPC
Bazalka Amálka, Damián Tymián i Alexandr Koriandr. Sedma zelených fešáků zkrášlila online prostor i talíře. Dvou a půl měsíční brandová kampaň Bylinek.cz sklidila přes 4,8 milionu zobrazení, 8 000 reakcí a víc než 10 000 návštěvníků landing page.
Bylinkovi, to nejsou žádní suchaři
Na začátku stál nápad Bylinky oživit
a personifikovat. Tím ukazujeme, že jsou čerstvé, že nejde o „sušenky“. A tak jsme stvořili rodinu Bylinkových. Každý z jejích členů má své charakterové vlastnosti, využití v kuchyni a životní
příběh. Asi vás nepřekvapí, že Alexandr Koriandr pochází z dálného Orientu, ale možná už nevíte,
že je tak trochu proutník. Na cestě po Mexiku se
zamiloval do krásné Avo Cády, ve Vietnamu poznal slečnu Pho Bo a v Indii ho osud svedl dohromady s Kurkumou a světlo světa spatřilo temperamentní děvčátko Karí. Objevte celý příběh Alexandra Koriandra a jeho kamarádů.
Cílovou skupinu v kampani bavíme a zároveň ji učíme, kde Bylinkovi využít a jak o ně správně pečovat, aby jim vydrželi co nejdýl. Zároveň komunikujeme, že má tahle rodinka své kořeny na jižní Moravě v Suchohrdlech u Miroslavi. Cílem kampaně bylo zvýšení povědomí o značce, aktivace fanoušků na sociálních sítích a sběr nových kontaktů.
Video & rádio spoty: YouTube i Evropa 2
Ve videích jsme Bylinkovi zasadili do prostředí kuchyně a zábavnou formou představili, do jakého jídla nebo drinku se každá z nich hodí. Hráli jsme si se slovy a rýmy. Třeba taková Hanka Majoránka propaguje českou kuchyni, Damián Tymián vám
prozradí, na co balí holky a pařmenka Máta Agáta to rozjede s mojitem.
Svému pohybovému nadání Bylinky vděčí naší animátorce Olze a veselé hlásky jim propůjčil manželský pár Martin a Kateřina Veselí z Národního divadla Brno a Buranteatru. Všechna videa najdete na YouTubovém kanálu Bylinek. Stejnou message jsme do éteru poslali i po radiových vlnách – takzvané dvacítky, tedy dvaceti sekundové rádio spoty vysílala Evropa 2, Impuls a Frekvence 1.
Bylinková landing page
Z kampaně jsme lidi vodili na landing page, kde jsme představili všechny členy bylinkové rodinky. Ukázali, kde jsou k sehnání a připojili ke každému z nich jeho TOP 3 recepty. Bazalka Amálka má nejradši caprese, pesto a quiche, Péťa Kudrnka si zase ujíždí na klasice v podobě vývaru, nádivky a bramborového salátu. Webovou stránku jsme měli kompletně ve své režii od struktury, copy až po webdesign a development. Prolinkovali jsme ji se značkovou website Bylinky.cz, na které jsou umístěny i recepty.
Soutěž: Staň se rentiérem zeleného bohatství
V rámci kampaně jsme vymysleli i soutěž. Lidé hráli o zelené bohatství, kterým nebylo nic jiného než pravidelné měsíční zásilky čerstvých Bylinek po celý rok a taky brandová trička s bylinkovými hláškami. Stačilo se pod soutěžním příspěvek na Facebooku, Instagramu nebo v mailu podělit o svůj osvědčený bylinkový recept nebo fotku hotového výtvoru. Do soutěže se celkem zapojilo 233 soutěžících.
4,8 milionů zobrazení – nekonečně mnoho radosti
Kromě soutěže jsme na sociálních sítích rozjeli zábavnou linku formou videí a hádanek a taky edukačních postů o tom, kde Bylinkovi pořídíte a jak se o ně starat. Rozproudili jsme nově
vzniklou facebookovou skupinu pro milovníky bylinek, kteří se zde s ostatními sdílí o své zkušenosti s pěstováním nebo osvědčené recepty. Během kampaně se do skupiny přidalo 960 nových členů.rnrnKampaň běžela dva a půl měsíce od poloviny srpna do začátku listopadu na Facebooku, Instagramu, YouTube, Skliku a partnerských webech Seznam.cz. Bylinkovi v ní sklidili celkem 4,8 milionu zobrazení, 216 odběratelů newsletteru, přes 2 500 nových fanoušků na Facebooku, 8 000 reakcí, víc než 10 000 návštěvníků landing page. A nekonečně mnoho radosti.
Bazalka Amálka, Máta Agáta i Alexandr Koriandr se vrací. Zelení rošťáci se spolu se zaměstnanci z Bylinek.cz rozpovídali o tom, jak rostou. Dvou a půl měsíční brandová kampaň Bylinek.cz sklidila přes 4,1 milionů zobrazení reklamy, přes 9 700 reakcí na sociálních sítích a 3 300 návštěvníků kampaňové landing page.
Damián Tymián a spol. v reálném světě
Navázali jsme na loňskou kampaň s rodinou Bylinkových. Před rokem jsme představovali jednotlivé postavy, jejich charakterové vlastnosti a oblíbené recepty. Letos Bylinkovi interagují s lidmi. A to jak s fanoušky a sledujícími tak i se zaměstnanci Bylinek.cz a zákazníky. Kromě toho objevují svůj původ a to, jak rostou. Cílem kampaně bylo zvýšení povědomí o značce, aktivace fanoušků na sociálních sítích, sběr nových kontaktů a nárůst návštěvnosti webu Bylinkovi.cz.
Bylinkovi sází
na přirozenost
Eko, bio, raw. Udržitelnost hýbe světem. V případě Bylinek.cz se nejedná jen o módní vlnu. V Suchohrdlech u Miroslavi je ekologicky pěstují už od roku 2012. Svým udržitelným a přirozeným přístupem k pěstování se Bylinky.cz odlišují od většiny sušených bylinek i hydroponické
a akvaponické konkurence. Hydroponie a akvaponie totiž bylinky a další rostliny nasvěcuje LED osvětlením a nepěstuje je v půdě, ale vodném roztoku.
No a právě jaro je pro komunikaci „zelených“ témat jako stvořené. Podle slov marketingové manažerky Bylinek.cz Terezy Sojkové je to právě únor až duben, kdy jsou prodeje bylinek každoročně nejvyšší. Každý už se po dlouhé zimě těší nejen na první sněženky, ale i chleba
s čerstvou pažitkou nebo třeba caprese
s bazalkou.
Insight & idea: příroda to věděla
Podívali jsme se na to z pohledu cílové skupiny a formulovali jednoduchý insight: „Více je více? Proč se pořád hnát za dokonalostí, když to nejlepší už příroda vymyslela za nás? Slunce, půdu ani vodu ničím nenahradíme. Ano, substrát můžeme obohatit živinami. Dešťovku taky. Ale v principu nic lepšího neexistuje.“ Tento insight jsme promítli do hlavní
ideje. „Bylinky zkrátka potřebují 3 jednoduché věci: Slunce, půdu, vodu …A lásku!“
Zastřešující claim zní: Bylinkovi sází na přirozenost. Hrajeme si s dvojím významem slova sázet. V klíčových vizuálech a videospotech jsme subheadliny obměňovali a komunikovali jsme třeba taky to, že na solárko pod LED osvětlením Bylinkovi moc neužije, že se radši vystavují sluníčku nebo, že se místo pesticidů o jejich každodenní péči starají slunéčka sedmitečná, mšicomar a výtažky z pomerančovníku.
V hlavní roli Bylinkovi a jejich „rodiče“
Kampaní vás provedou videospoty, které jsme natáčeli přímo tam, kde Bylinkovi přichází na svět – ve sklenících v Suchohrdlech u Miroslavi. Bylinkovi se pěstitelů ptají, díky čemu mají tak zelené vlásky nebo do jakého jídla se hodí nejvíc. Zaměstnanci jim odpovídají a tím vyzdvihují eko USPs, na kterých je kampaň postavená. Stejně jako loni Bylinkovým své hlasy propůjčili Martin a Kateřina Veselí z Národního divadla Brno a Buranteatru. Všechna videa najdete na YouTubovém kanálu Bylinek a landing page Bylinkových.
Soutěž: Bylinková sazka
Součástí kampaně byla i Bylinková sazka s podtitulem „Bylinkovi sází na přirozenost. Sázej i ty.“ Soutěžící tipovali čísla, která se vztahovala k eko výhodám značky. Nápovědu našli na landing page. Ptali jsme se třeba na to, kolik firma ročně ušetří díky tomu, že používá dešťovku nebo kolik hodin světla bylinky denně bylinky potřebují. Hráli jsme o exkurze ve sklenících v Suchohrdlech u Miroslavi, zásilky čerstvých bylinek až domů a stylová brandová trička s bylinkovými hláškami. Do soutěže se zapojilo celkem 375 soutěžících.
Bylinkovi na sítích
Dnes už se na sociálních sítích nevyplatí sdílet stejný obsah 1:1. Každá síť slouží k jinému účelu a vyskytují se na ní odlišné cílové skupiny, proto jsme obsah pro každou z nich uzpůsobili. Kampaň běžela tři a půl měsíce od začátku dubna do konce července na Facebooku, Instagramu, YouTube, Skliku a partnerských webech Seznam.cz. Bylinkovi v ní sklidili celkem 4,1 milionů zobrazení, přes 2000 nových fanoušků na Facebooku, 9700 reakcí, víc nežu20283 300 návštěvníků landing page. A nekonečně mnoho radosti.
Spolupráce s týmem Justmighty nám vždy udělá radost. Když po velmi vydařeném rebrandingu a menší kampani, dali vzniknout rodině Bylinkových, hned jsme se zamilovali. Oslovily nás především pečlivě připravené rodokmeny a trefné hlášky jednotlivých bylinek. Hned jsme věděli, že rodinu Bylinkových chceme představit veřejnosti a strávit s ní víc než jednu sezónu. V první kampani jsme tak Bylinkovi vypustili ven ze skleníku spolu s krásnou soutěží „Staň se bylinkovým rentiérem” a oslovili tak široké publikum. V druhé, neméně úspěšné, kampani jsme prostřednictvím Bylinkových komunikovali důležitá témata a hodnoty naší firmy. Už teď se těšíme na další spolupráci a na to, co budou Bylinkovi vyvádět příště.rn
Tereza Sojková, marketingová ředitelka