Bylinky.cz

Seznamte se s rodinou Bylinkových

  • Kampaň
  • Web
  • Ilustrace & Animace
  • Copywriting
  • Video & Foto
  • Social
  • PPC
Bylinky.cz
O projektu

Bazalka Amálka, Damián Tymián i Alexandr Koriandr. Sedma zelených fešáků zkrášlila online prostor i talíře. Dvou a půl měsíční brandová kampaň Bylinek.cz sklidila přes 4,8 milionu zobrazení, 8 000 reakcí a víc než 10 000 návštěvníků landing page.

Maskoti

Bylinkovi, to nejsou žádní suchaři

Na začátku stál nápad Bylinky oživit 
a personifikovat. Tím ukazujeme, že jsou čerstvé, že nejde o „sušenky“. A tak jsme stvořili rodinu Bylinkových. Každý z jejích členů má své charakterové vlastnosti, využití v kuchyni a životní
příběh. Asi vás nepřekvapí, že Alexandr Koriandr pochází z dálného Orientu, ale možná už nevíte, 
že je tak trochu proutník. Na cestě po Mexiku se

zamiloval do krásné Avo Cády, ve Vietnamu poznal slečnu Pho Bo a v Indii ho osud svedl dohromady 
s Kurkumou a světlo světa spatřilo temperamentní děvčátko Karí. Objevte celý příběh Alexandra Koriandra a jeho kamarádů.

Cílovou skupinu v kampani bavíme a zároveň ji učíme, kde Bylinkovi využít a jak o ně správně pečovat, aby jim vydrželi co nejdýl. Zároveň komunikujeme, že má tahle rodinka své kořeny na jižní Moravě v Suchohrdlech u Miroslavi. Cílem kampaně bylo zvýšení povědomí o značce, aktivace fanoušků na sociálních sítích a sběr nových kontaktů.

Video & rádio spoty: YouTube 
i Evropa 2

Ve videích jsme Bylinkovi zasadili do prostředí kuchyně a zábavnou formou představili, do jakého jídla nebo drinku se každá z nich hodí. Hráli jsme si se slovy a rýmy. Třeba taková Hanka Majoránka propaguje českou kuchyni, Damián Tymián vám

prozradí, na co balí holky a pařmenka Máta Agáta to rozjede s mojitem.

Svému pohybovému nadání Bylinky vděčí naší animátorce Olze a veselé hlásky jim propůjčil manželský pár Martin a Kateřina Veselí
z Národního divadla Brno a Buranteatru. Všechna videa najdete na YouTubovém kanálu Bylinek. Stejnou message jsme do éteru poslali i po radiových vlnách – takzvané dvacítky, tedy dvaceti sekundové rádio spoty vysílala Evropa 2, Impuls
a Frekvence 1.

BYL_case study_maskoti
BYL_bazalka_popup
BYL_bazalka_amalka
Hlášky Alexandr Koriandr
Alexandr Koriandr popup
BYL_koriander_square Koriandr video
Hlášky Máta Agáta
Máta Agáta popup
BYL_máta_square agáta videp

Bylinková landing page

Z kampaně jsme lidi vodili na landing page, kde jsme představili všechny členy bylinkové rodinky. Ukázali, kde jsou k sehnání a připojili ke každému z nich jeho TOP 3 recepty. Bazalka Amálka má nejradši caprese, pesto a quiche, Péťa Kudrnka si zase ujíždí na klasice v podobě vývaru, nádivky a bramborového salátu. Webovou stránku jsme měli kompletně ve své režii od struktury, copy až po webdesign a development. Prolinkovali jsme ji se značkovou website Bylinky.cz, na které jsou umístěny i recepty.

Bylinkovi landing page
Web Bylinkovi
Mobil Bylinkovi

Soutěž: Staň se rentiérem zeleného bohatství

V rámci kampaně jsme vymysleli i soutěž. Lidé hráli o zelené bohatství, kterým nebylo nic jiného než pravidelné měsíční zásilky čerstvých Bylinek po celý rok a taky brandová trička s bylinkovými hláškami. Stačilo se pod soutěžním příspěvek na Facebooku, Instagramu nebo v mailu podělit o svůj osvědčený bylinkový recept nebo fotku hotového výtvoru. Do soutěže se celkem zapojilo 233 soutěžících.

Posty social Bylinky
Trička Bylinkovi

4,8 milionů zobrazení – nekonečně mnoho radosti

Kromě soutěže jsme na sociálních sítích rozjeli zábavnou linku formou videí a hádanek a taky edukačních postů o tom, kde Bylinkovi pořídíte a jak se o ně starat. Rozproudili jsme nově

vzniklou facebookovou skupinu pro milovníky bylinek, kteří se zde s ostatními sdílí o své zkušenosti s pěstováním nebo osvědčené recepty. Během kampaně se do skupiny přidalo 960 nových členů.rnrnKampaň běžela dva a půl měsíce od poloviny srpna do začátku listopadu na Facebooku, Instagramu, YouTube, Skliku a partnerských webech Seznam.cz. Bylinkovi v ní sklidili celkem 4,8 milionu zobrazení, 216 odběratelů newsletteru, přes 2 500 nových fanoušků na Facebooku, 8 000 reakcí, víc než 10 000 návštěvníků landing page. A nekonečně mnoho radosti.

Výsledky kampaně
Bylinky chat
Bylinkovi stories
Bylinkovi baner 1
Bylinkovi baner 2
Bylinkovi se vrací
O projektu

Bazalka Amálka, Máta Agáta i Alexandr Koriandr se vrací. Zelení rošťáci se spolu se zaměstnanci z Bylinek.cz rozpovídali o tom, jak rostou. Dvou a půl měsíční brandová kampaň Bylinek.cz sklidila přes 4,1 milionů zobrazení reklamy, přes 9 700 reakcí na sociálních sítích a 3 300 návštěvníků kampaňové landing page.

Řešení

Damián Tymián a spol. v reálném světě

Navázali jsme na loňskou kampaň s rodinou Bylinkových. Před rokem jsme představovali jednotlivé postavy, jejich charakterové vlastnosti a oblíbené recepty. Letos Bylinkovi interagují s lidmi. A to jak s fanoušky a sledujícími tak i se zaměstnanci Bylinek.cz a zákazníky. Kromě toho objevují svůj původ a to, jak rostou. Cílem kampaně bylo zvýšení povědomí o značce, aktivace fanoušků na sociálních sítích, sběr nových kontaktů a nárůst návštěvnosti webu Bylinkovi.cz.

Bylinkovi sází na přirozenost - ošetření

Bylinkovi sází
na přirozenost

Eko, bio, raw. Udržitelnost hýbe světem. V případě Bylinek.cz se nejedná jen o módní vlnu.
V Suchohrdlech u Miroslavi je ekologicky pěstují už od roku 2012. Svým udržitelným a přirozeným přístupem k pěstování se Bylinky.cz odlišují od většiny sušených bylinek i hydroponické

a akvaponické konkurence. Hydroponie 
a akvaponie totiž bylinky a další rostliny nasvěcuje LED osvětlením a nepěstuje je
v půdě, ale vodném roztoku.

No a právě jaro je pro komunikaci „zelených“ témat jako stvořené. Podle slov marketingové manažerky Bylinek.cz Terezy Sojkové je to právě únor až duben, kdy jsou prodeje bylinek každoročně nejvyšší. Každý už se po dlouhé zimě těší nejen na první sněženky, ale i chleba
s čerstvou pažitkou nebo třeba caprese
s bazalkou.

Bylinkové recepty

Insight & idea: příroda to věděla

Podívali jsme se na to z pohledu cílové skupiny
a formulovali jednoduchý insight: „Více je více? Proč se pořád hnát za dokonalostí, když to nejlepší už příroda vymyslela za nás? Slunce, půdu ani vodu ničím nenahradíme. Ano, substrát můžeme obohatit živinami. Dešťovku taky. Ale v principu nic lepšího neexistuje.“ Tento insight jsme promítli do hlavní

ideje. „Bylinky zkrátka potřebují 3 jednoduché věci: Slunce, půdu, vodu …A lásku!“

Zastřešující claim zní: Bylinkovi sází na přirozenost. Hrajeme si s dvojím významem slova sázet. V klíčových vizuálech
a videospotech jsme subheadliny obměňovali
a komunikovali jsme třeba taky to, že na solárko pod LED osvětlením Bylinkovi moc neužije, že se radši vystavují sluníčku nebo, že se místo pesticidů o jejich každodenní péči starají slunéčka sedmitečná, mšicomar a výtažky
z pomerančovníku.

postavičky_Bylinkovi

V hlavní roli Bylinkovi a jejich „rodiče“

Kampaní vás provedou videospoty, které jsme natáčeli přímo tam, kde Bylinkovi přichází na svět – ve sklenících v Suchohrdlech u Miroslavi. Bylinkovi se pěstitelů ptají, díky čemu mají tak zelené vlásky nebo do jakého jídla se hodí nejvíc. Zaměstnanci jim odpovídají a tím vyzdvihují eko USPs, na kterých je kampaň postavená. Stejně jako loni Bylinkovým své hlasy propůjčili Martin a Kateřina Veselí z Národního divadla Brno a Buranteatru. Všechna videa najdete na YouTubovém kanálu Bylinek
a landing page Bylinkových.

Soutěž: Bylinková sazka

Součástí kampaně byla i Bylinková sazka
s podtitulem „Bylinkovi sází na přirozenost. Sázej i ty.“ Soutěžící tipovali čísla, která se vztahovala k eko výhodám značky. Nápovědu našli na landing page. Ptali jsme se třeba na to, kolik firma ročně ušetří díky tomu, že používá dešťovku nebo kolik hodin světla bylinky denně bylinky potřebují. Hráli jsme o exkurze ve sklenících v Suchohrdlech u Miroslavi, zásilky čerstvých bylinek až domů a stylová brandová trička s bylinkovými hláškami. Do soutěže se zapojilo celkem 375 soutěžících.

Bylinková soutěž
Bylinková soutěž

Bylinkovi na sítích

Dnes už se na sociálních sítích nevyplatí sdílet stejný obsah 1:1. Každá síť slouží k jinému účelu a vyskytují se na ní odlišné cílové skupiny, proto jsme obsah pro každou z nich uzpůsobili. Kampaň běžela tři a půl měsíce od začátku dubna do konce července na Facebooku, Instagramu, YouTube, Skliku a partnerských webech Seznam.cz. Bylinkovi v ní sklidili celkem 4,1 milionů zobrazení, přes 2000 nových fanoušků na Facebooku, 9700 reakcí, víc nežu20283 300 návštěvníků landing page. A nekonečně mnoho radosti.

Stories Bylinkovi sází na přirozenost
Bannery Bylinkovi sází n přirozenost
co na to klient

Spolupráce s týmem Justmighty nám vždy udělá radost. Když po velmi vydařeném rebrandingu a menší kampani, dali vzniknout rodině Bylinkových, hned jsme se zamilovali. Oslovily nás především pečlivě připravené rodokmeny a trefné hlášky jednotlivých bylinek. Hned jsme věděli, že rodinu Bylinkových chceme představit veřejnosti a strávit s ní víc než jednu sezónu. V první kampani jsme tak Bylinkovi vypustili ven ze skleníku spolu s krásnou soutěží „Staň se bylinkovým rentiérem” a oslovili tak široké publikum. V druhé, neméně úspěšné, kampani jsme prostřednictvím Bylinkových komunikovali důležitá témata a hodnoty naší firmy. Už teď se těšíme na další spolupráci a na to, co budou Bylinkovi vyvádět příště.rn

Tereza Sojková, marketingová ředitelka

Mohlo by vás zajímat