Wistron

Inovace vyrobené člověkem

  • Branding
  • Komunikační strategie
  • Webové stránky
  • Copywriting
Wistron
Výzva

Jak sehnat nové pracovníky v době, kdy je lidí tak málo? Světoznámá korporace Wistron za námi přišla s jasným úkolem – vymyslet způsob, jak oslovit potenciální zaměstnance a přesvědčit je, že právě brněnská pobočka firmy vyrábějící servery a racky jim nabídne to nejlepší na trhu práce.

řešení

Zaměřili jsme se
na lidskost

Dnes už každý hledá práci na internetu. Ať už dělníci nebo programátoři. Sociální sítě nebo inzeráty na jobs.cz už ale v době, kdy si lidé vybírají z desítek pozic zkrátka nestačí. Přišli jsme

tak s řešením “zezdola”. Výjimečnost Wistronu totiž spočívá v tom, jak se o své zaměstnance stará. Hodně dbá na CSR, ekologii a inovace, nabízí firemní školku nebo zkrácené úvazky pro lidi na rodičovské. Proto i claim Inovace vytvořená člověkem. Myšlenka, kterou jsme se vyhnuli oblíbeným náborářským klišé, se prolíná celým updatovaným brandem. Třeba v příbězích zaměstnanců. Konkrétní tvář je vždy přesvědčivější, než to nejlepší copy na světě.

Barevnost

Hned na začátku jsme se museli vypořádat s obtížným úkolem. Mateřská společnost už přece vlastní barvy a brand má. Jak je vylepšit, aby brněnský Wistron stále zůstal Wistronem? Vyšli jsme ze základního vizuálu značky – použili jsme modrou, zelenou, oranžovou i dominantní a čistou bílou.

Přistoupili jsme k nim ale trochu moderněji. Tak, aby se vzájemně doplňovaly a přitom ostře nekontrastovaly proti sobě. Wistron je přece tým, který spojuje, ne rozděluje. V každé aplikaci – na webu i merchi – nám paleta umožnila si s barvami fakt vyhrát.

WEB

Hlavně o lidech a pro lidi

Brněnský Wistron neprodává. O propagaci výrobků se stará mateřská společnost. Česká pobočka potřebovala posunout hlavně v HR oblasti a brand

awareness. Tomu jsme uzpůsobili i rozsáhlý web. Každá stránka, každý odstavec na něm má svůj důvod. Představit práci samotnou, širokou škálu benefitů, ekologické a charitativní projekty. A samozřejmě umožnit lidem najít si vhodnou pozici a dát o sobě Wistronu vědět. To vše jsme nachystali tak, aby po vizuální i obsahové stránce web zaujal všechny pozice – od výroby po seniorní IT a kancelářské pozice.

Ikony

20 maličkostí dá dohromady jeden fungující celek

Vytvořili jsme sadu unikátních piktogramů. Každý z nich zastupuje důvod, proč je skvělým nápadem ve Wistronu pracovat. Ať už jsou to odměny, transparentní komunikace, čas na odpočinek, důraz firmy na ekologii – dohromady skládají obraz, který dává smysl – lidé ve Wistronu hrají prim. Zároveň symbolizují další důležitou myšlenku – týmovou práci, která by nebyla možná bez každého jednoho člověka – každého důležitého dílku jednoho big picture.

Piktogramy

Náborový
proces už není sprosté slovo

Designérka Maruška si jednotlivé aplikace vypiplala. Doslova. Ať už se na výsledek její práce

v podobě kompozic díváte poprvé, popáté nebo podesáté, vždy si všimnete nějakého nového detailu. Zkrátka se neokouká.

Každý piktogram hraje hlavními barvami Wistronu – a zároveň je variabilní i pro monochromatické aplikace. A přitom tu má všechno svoje místo, svůj smysl. Dohromady zobrazující složitý náborový systém, který teď už vůbec nepůsobí děsivě. Spíš hravě a vlídně, že?

lidé wistronu

Naučili jsme lidi
z Wistronu hrdosti  ke značce

Ruku na srdce. Kdo rád nosí pracovní oblečení? Lidé musejí mít ke společnosti, ve které pracují, vztah. Přišli jsme s řešením, které pomůže v lidech uvnitř Wistronu tuhle hrdost na vlastní značku budovat. Nejde zdaleka jen o merch. Lidé musejí cítit, že jejich firmě na nich záleží. A že jí záleží i na jejím okolí. Navrhli jsme jednotlivé aplikace tak, aby to zaměstnanci, současní i potenciální, viděli na konkrétních příkladech.

CO NA TO KLIENT

Z grafiky jsme nadšeni a všem se moc líbí. Naše pocity z návrhu merche jsou přesně to, co jsme od spolupráce očekávali. Jsme pyšní na to, že má česká pobočka Wistronu konečně moderní webovky, za které se nemusí stydět.

Kateřina Blažková (Community & Employee Engagement Supervisor Wistron)