Život v Justmighty

O klukovi, co založil Justmighty

  • 21. února 2020
  • by Barča K.
  • 5 minut čtení
  • Rozhovor

Tomáš Pohl se s námi podělil o příběh, který stojí za vznikem agentury Justmighty. Prozradil, jak vlastní projekt z oblasti e-commerce agentuře pomáhá vidět marketing z pohledu klienta, nebo to, jak se mu daří skloubit práci s rolí otce. Čím v současné době tým žije, jak funguje spolupráce s nově vzniklou videoprodukcí overhere a proč se Justmighty nejmenuje Almighty? Nenechte si ujít exkluzivní rozhovor s Tomem.

Je pravda, že Justmighty začínala jako designové studio?

Ne tak docela. Firmu jsme založili v roce 2014 s Marcem Salatinem. Já jako designer, Marco jako ten, který dělal weby a online. Tento směr jsme drželi po celou dobu fungování Justmighty. V posledních měsících se služby profilují víc do strategického marketingu, ale základ – kreativa a online – samozřejmě zůstává.

Jak tě napadlo agenturu založit? Pamatuješ si na den, kdy Justmigthy vzniklo?

Já jsem na grafickém designu a kreativě pracoval od svých patnácti. Tehdy to byl koníček. Když mi bylo 18, tak mi to začalo vydělávat a postupem času mě i vcelku slušně živit. Asi dva roky jsem dělal sám na sebe, pak jsme se potkali s Marcem. Je vtipné, že jsme se potkali zrovna u tvorby e-shopu s dámským spodním prádlem. Nejdřív jsme se rozhodli spojit dohromady jako dva freelanceři. Postupem času tým rostl, stejně tak se zvětšovali naši klienti, práce přibývalo a vznikla agentura Justmighty. Na konkrétní den si příliš nepamatuju, ale vím, že nás od toho většina lidí odrazovala. 🙂

Zaslechla jsem historku, že se mělo Justmighty původně jmenovat Almighty. Jak to tehdy bylo?

Jo, tohle je pravda. Vysvětlení, proč se jmenujeme Justmighty a ne Almighty je prosté. Doména almighty.cz byla jednoduše zabraná. 🙂 Musím říct, že jsem zpětně rád, že to dopadlo takhle. Protože ve světě marketingu a reklamy z logiky věci nikdo nemůže být „všemocný“, tedy almighty. V dnešní době se mnohem víc daří specializovaným agenturám. Příklad: nezastíráme, že na eventy, výrobu nebo PR v současné době nemáme kapacity. Nejsou to věci, kterými bychom se momentálně chtěli my sami zabývat, a tak je řešíme externě.

Jak dlouho agentura funguje?

Agentura oficiálně funguje od února 2014, tedy 6 let. No a změnilo se skoro všechno. Srovnávat rok 2020 s rokem 2014 je vlastně nesmyl, protože jsou to dva úplně jiné projekty. Přestože základní služby, které poskytujeme, zůstávají, Justmighty jako takové je jiné každým rokem.

Co konkrétně se za tu dobu změnilo?

Mění se procesy, výstupy, tým. Usilujeme o neustálé zlepšování. Zásadní změna nastala na konci loňského roku, kdy se naše cesty s Marcem definitivně rozešly. Každý jsme měli o směřování Justmighty odlišnou představu, a tak to byl logický krok, který musel dřív nebo později přijít. Teď vedu Justmighty už jen já a agentura se víc než kdy dřív zaměřuje na kreativu, strategii a komunikaci, spíš než na ryze technické projekty.

To je vcelku zásadní změna, jaké další jste podnikli?

Před časem jsme jednou měsíčně zavedli Justsnídaně, kde se otevřeně bavíme o všech našich projektech a celkovém směřování. Protože ne všichni dělají na všem a myslím, že je velmi důležité, aby byl každý člen týmu v obraze. Komunikace je nesmírně důležitá – a to jak s klientem, tak uvnitř firmy. Poměrně dlouho jsme taky hledali nástroje pro projektový management a pro trackování času. Vyzkoušeli jsme jich několik a nejvíc se nám osvědčil Monday a Costlocker. Aktuálně na webu novým způsobem prezentujeme služby, které nabízíme. Těch věcí je zkrátka spousta. Věřím, že i třeba v roce 2022 budeme dost jinou agenturou než v roce 2020. Lepší samozřejmě. 🙂

Prozradíš nám, na čem v současné době pracujete?

V posledních měsících makáme hlavně na dlouhodobějších marketingových strategiích a kampaních. Taky se ve větší míře věnujeme projektům zaměřeným na budování nových a růst stávajících značek. Ze současných projektů můžu jmenovitě zmínit třeba Škoda Auto, kterým pomáháme hned s několika projekty zároveň, netbox – tam teď běží půlroční kampaň „Testováno na“ pro celou první polovinu tohoto roku nebo Bylinky s.r.o., pro které taky připravujeme kampaň na šest měsíců dopředu. Interně se teď zaměřujeme na budování nového obchodního oddělení. Přijímáme nového account manažera a nastavujeme obchodní strategii na 2020 a 2021.

Kdybys měl možnost pracovat pro jakoukoliv značku, jaká by to byla? Co konkrétně bys pro ni chtěl vytvořit?

Nebudu zmiňovat klišé jako je Apple nebo Tesla, i když Tesla by mě lákala. 🙂 Chtěl bych být u něčeho nového, možná trochu revolučního. Toužím po tom, pracovat pro firmu, která mění pohled na daný obor a posunuje ho zcela jiným, lepším směrem. Jako je třeba Spotify, Uber, Netflix nebo právě zmíněná Tesla. Z těch krátkodobějších cílů bych rád navázal spolupráci s nějakou ze známých (nejen) českých firem, pro kterou je radost dělat reklamu – například pro Kofolu nebo třeba Milku.

Existuje něco, co je charakteristické pro všechny členy vašeho týmu? Nebo je každý úplně jiný?

Všichni jsme talentovaní a pracovití, ale to beru jako samozřejmost. Když chcete pracovat v Justmighty, nesmíte se brát moc vážně. Někdo, kdo si na něco hraje, u nás moc dlouho nevydrží. A je úplně jedno, na jaké je pozici. To je základní předpoklad toho, aby mezi nás nový člověk zapadl.

Jak se daří partnerské videoprodukci?

Myslím, že skvěle. Kluci z overhere mají k dnešnímu dni v portfoliu videoprodukci pro značky jako jsou Škoda, Stihl, iDoklad a spoustu dalších. Lítají po Evropě a natáčí, co jim síly stačí. Náš poslední videospot pro Aqualand vidělo za 72 hodin přes 4 000 000 lidí. A to se jedná o video v rámci České republiky. Byl to opravdu extrémně povedený počin. Službu videoprodukce úzce spojujeme se strategickými kampaněmi Justmighty – videoprodukce se rychle stala nedílnou součástí portfolia našich služeb.

A co partnerský prodejce Apple produktů Zonic? V létě jste spustili e-shop, jak běží tohle?

Zonic je naše láska, naše srdcovka. Mít vlastní e-commerce projekt, je pro nás velmi důležité. Představuje to prostor, kde se realizujeme, zkoušíme nové věci a poznáváme svět marketingu z té druhé strany. Ze strany klienta. A to je nesmírně obohacující. Loni jsme spustili nový e-shop. Stále na něm pracujeme a zdokonalujeme ho. Komunikaci projektu jsme rozdělili na B2B a B2C část a každou logicky komunikujeme trochu jinak.

Co tě na tvé práci baví nejvíc?

Mě baví, když věci fungují a když se daří. 🙂 Pak mám energii dělat vlastně cokoliv. Trápí mě, když věci stojí nebo nefungují podle mých představ. Nejvíc mě samozřejmě baví vymýšlet nové věci a celkově značku Justmighty budovat. Každodenní operativa a administrativa mě baví o trochu míň. I když zefektivňovat procesy nebo rozšiřovat tým je pro mě taky velkou výzvou.

A teď otázka na tělo. Loni se ti narodil první syn. Jak zvládáš skloubit práci jednatele agentury s rolí otce?

Můžu se odpovědi zdržet ? 🙂 Ne dobře, pokusím se odpovědět. Myslím, že už mám období života, kdy jsem pracoval od 7:00 ráno do 2:00 po půlnoci za sebou – nebo alespoň prozatím. S narozením Edíka jsem si víc uvědomil, o co v životě jde. Snažím se doma nepracovat. Když jsem v kanceláři, pracuju naplno, ale jakmile za sebou zavřu dveře a sednu do auta směr domov, nechávám vše za sebou. Není nic, co by do druhého dne nepočkalo, a celý patřím jen a pouze své rodině. 🙂 Moje žena by asi protestovala, že to tak úplně není. Noťas sice doma neotvírám, ale hlavu mívám i tak plnou práce, to jo. A někdy se mnou kvůli tomu není řeč. Ale i na tom se snažím pracovat.

Máš vůbec čas někdy na sebe a na odpočinek? Co děláš, když zrovna nepracuješ, a když se s Terkou zrovna nestaráte o Edu?

Dítě vám smrskne život na program: snídaně –> práce –> večeře –> koupání –> uspávání –> usnutí na gauči. A další den zase znovu. 🙂 Takže my „žijeme“ spíš o víkendech. Je to jen určitá fáze (která se, doufám, časem změní). Ale tak to dneska mám. O víkendech se ale snažíme vždycky někam vypadnout. Dřív jsme cestovali víc po světě a nezbývalo nám tolik času objevovat naši zem. Tak si to teď vynahrazujeme a jezdíme po zajímavých místech v Česku. Nejraději máme objevování míst s kvalitním ubytováním a špičkovou gastronomií. To si užíváme. A během takových chvil si skvěle odpočinu. Tímto bych chtěl poděkovat Lukáši Hejlíkovi a taky portálu Amazing Places. 🙂

Chcete se o Tomově pohledu dozvědět víc?

Poslechněte si podcast

Rozhýbeme i váš marketing?

Ozvěte se nám, probereme to