Endeka
Dělají hezčí Brno.
My děláme hezčí jejich komunikaci.
- branding, kreativa
- webdesign, development
- foto, video
- social, Print
- SEO, PPC, social, event
Z původně nevýrazné společnosti ENDEKA se během 3 let spolupráce s námi stala známá brněnská developerská firma. Novým positioningem, komunikační strategií a chytrými kampaněmi se nám podařilo vytvořit výraznou značku a přesvědčit investory, aby investovali, vlastníky, aby svou nemovitost prodali, a kupující, aby koupili. Toto je náš příběh plný brněnskosti, recyklace a skutečných lidí, kteří za firmou stojí.
Dvě firmy, jeden tým. Od počátku naší spolupráce jsme se vydali cestou tzv. co-creatingu.
Veškeré výstupy jsme vytvářeli v úzké spolupráci s klientem. Potkávali jsme se na pravidelných schůzkách a workshopech a obě strany do marketingu vnášely své pohledy. Protože je to právě klient, kdo zná své služby a své zákazníky nejlíp.
Naproti tomu agentura do projektu vnáší svůj nadhled, kreativitu a mezioborové zkušenosti. Na straně společnosti ENDEKA se do hledání řešení zapojili zástupci napříč různými odděleními. A právě to bylo pro celou spolupráci velmi přínosné. Bez toho by tohle všechno pravděpodobně nikdy nevzniklo.
Fáze 2: Endeka nikoliv jako psanec, ale tvůrce. Nastavili jsme nový positioning značky.
V průběhu spolupráce jsme spolu s klientem definovali novou strategii, jejíž součástí byl positioning značky. V minulosti společnost ENDEKA neměla svou hodnotovou propozici jasně definovanou. Často svou komunikaci měnila a ne zrovna zřídka se stavěla do role marketingového archetypu Psance.
Vycházela z předpokladu, že dělá věci jinak – že nestaví na zelené louce a namísto toho rekonstruuje chátrající nemovitosti v atraktivních lokalitách přímo v Brně. To všechno bylo sice fajn. Jenže.
Prodej nebo koupě nemovitosti je rozhodnutí, které většina z nás řeší jen jednou, dvakrát za život.
Je to citlivé téma, proto na straně developera očekáváme především spolehlivost a otevřenost a rozhodně ne něco, co jakýmkoliv způsobem připomíná rebelství. Musí si získat naši plnou důvěru. Společnost ENDEKA naprosto přesně vystihuje archetyp Tvůrce. Protože, jak praví motto všech tvůrců: „Co si lze představit, to lze také udělat.“ Milují proces rozebírání starých struktur a vytváření nových. Tak, jak to dělá ENDEKA.
V rámci značkové strategie jsme nově definovali Unique Selling Proposition (tj. jedinečný prodejní argument značky), cíle, vize, hodnoty, persony a tón komunikace. Z toho následně vzešly i úpravy design manuálu a nově vzniklá marketingová a komunikační strategie i dílčí kampaně.
Co na to ty sociály? Podívejme se na začátek na pár souhrnných čísel.
Co se týče výsledků na sociálních sítích, počet fanoušků na Facebooku se za dobu dvouleté spolupráce zdvojnásobil. Za zmínku stojí fakt, že 76 % označení stránky jako „To se mi líbí“ bylo organických a pouze 24 % placených.
Více než 73 dní sledování videí na Facebooku. Našimi příspěvky jsme oslovili celkem 2 404 027 lidí a průměrná míra zapojení dosáhla 10,13 %. To znamená, že 243 528 lidí, kterým se obsah zobrazil, mu dalo lajk, okomentovalo jej, nasdílelo nebo na něj kliklo. O tom, že má videoobsah na sociálních sítích své nezastupitelné místo, mluví čísla jasně – naši fanoušci sledovali naše videa celkem 106 tisíc minut, což je víc než 73 dní.
Přes 209 tisíc zobrazení na Instagramu a 1,25 milionu zobrazení na Pinterrestu.
Založili jsme a rozjeli taky Instagramový profil. Za dva roky jsme vytvořili celkem 165 příspěvků, které se zobrazily 209 338krát. Tady se pochopitelně nejvíc chytly příspěvky s interiérovým designem rekonstruovaných bytů.
Slušně si vedl i ENDEKA profil na Pinterestu, který jsme stejně jako Instagram vybudovali od nuly. Aktivní publikum zde tvořilo 43 tisíc fanoušků, celkově se zde naše fotky dostaly k 743 tisícům lidí a během dvou let jsme dosáhli 1,25 milionu zobrazení.
Kampaně. Vdechujeme nemovitostem nový život. Děláme Brno hezčí, spolu s vámi.
Mnozí developeři budují satelity na okraji měst, kde schází občanská vybavenost a dopravní dostupnost taky poněkud pokulhává. Městskou zástavbu tak rozšiřují donekonečna a ochuzují lidi o pole, louky a lesy. Z takové situace netěží ani lidé, ani příroda.
V této kampani Brňany vyzývali, aby se stali součástí proměny svého města a chátrající nemovitosti v Brně společnosti ENDEKA prodávali. No a ENDEKA už si je pak vždycky vzala do parády. Firemní tagline Děláme Brno hezčí jsme proto rozvinuli na Děláme Brno hezčí. Spolu s vámi, protože bez prodejců nemovitostí by neměla ENDEKA, co opravovat. To dá rozum.
A abychom i v dalších směrech uváděli ve skutek to, co hlásá hlavní claim, kampaň jsme realizovali nejen v online prostředí, ale navrhli i outdoorové plochy a aktivity vedoucí ke zkrášlování Brna. A tak jsme zpracovali kreativní návrh vymalování frekventovaných brněnských podchodů, vysázení zeleně a v neposlední řadě i zafinancování nových sdílených kol značky Rekola. To vše s podpisem společnosti ENDEKA.
Tyto myšlenky jsme postupně rozvíjeli dál. Největší skupinu prodejců, od kterých ENDEKA nemovitosti kupuje, představují senioři, kterým začíná být jejich dům příliš velký a chtějí se přestěhovat do menšího. A tak jsme další kampaň postavili na generačním insightu Vytváříme domov pro další generace.
ENDEKA staré nemovitosti důkladně rekonstruuje, a tak může váš domov nadále sloužit vašim dětem, ale také dětem vašich dětí a jejich dětí. Kampaň jsme kromě online rozjeli i v outdooru a v rádiích.
„Brno má vše. Brněnský Manhattan i Bronx, pohodový kavárenský život, vietnamskou tržnici, židovský hřbitov i svou mumii. Společně mu však můžeme dát ještě víc.“
Takhle nějak jsme v další fázi komunikovali s prodávajícími, kupujícími i investory. Vzhledem k tomu, že je ENDEKA brněnský developer a jeho působnost se vztahuje výhradně na Brno, zastřešující kampaň stavěla především na brněnskosti a všudypřítomné lokální hrdosti.
Na blogu jsme postupně vydávali sérii článků o Brně, ať už o zdejší architektonické tradici, zajímavých kulturních akcích či zkrátka o tom, co vás v moravské metropoli nesmí minout. Na sociálních sítích jsme rozjeli úspěšný seriál Poznej místo na fotografii a pozornost věnovali místnímu cyklistickému oddílu ENDEKA Bassta Team nebo běžeckému závodu TriExpert Cup. Nejen, že ENDEKA tyto sportovní týmy a aktivity podporuje formou sponzoringu, ale členové ENDEKA týmu se do nich aktivně zapojují. Za zmínku stojí i povedená akce v rámci Street Party Minská Open 2019. V rámci této „pouliční párty“ jsme veřejnost zážitkovou formou prováděli bytovým domem, který byl v té době v rekonstrukci.
Prodej a nákup nemovitostí není o ničem jiném než o důvěře. A tak jsme přemýšleli, jak zákazníky přesvědčit, že jsou v dobrých rukou.
Podle statistik dá při rozhodovacím procesu až 81 % spotřebitelů na osobní doporučení svých známých. Proto jsme se rozhodli vydat cestou systematického představování jednotlivých členů týmu.
Aby zákazníci skutečně věděli, kdo za tím vším stojí a seznámili se nejen s prodejcem nemovitosti, se kterým přijdou bezprostředně do kontaktu, ale poznali třeba i technické pracovníky, projektové manažery, asistentku nebo majitele celé společnosti. Tuto komunikační linku jsme rozehráli především prostřednictvím série rozhovorů na blogu, formou medailonků na instagramovém profilu nebo taky následujícího videa, ve kterém hlavní postavy ztvárnili samotní členové týmu. Dnes má video na YouTube 194 000 zhlédnutí.
Recyklujeme staré nemovitosti. Zero waste? Vytvářet nulový odpad je spíše než cokoliv jiného zbožné přání.
Věděli jsme, že celý svět nejspíš nespasíme, a tak jsme se rozhodli dělat hezčí alespoň Brno. Třídění plastu, papíru a skla je něco naprosto běžného a děláme to každý. Tak proč bychom nemohli recyklovat i staré nemovitosti?
Ano, tušíte správně, že se zelená linka rychle chytla. Dneska je totiž eco, bio, raw skoro každý druhý. Core business společnosti ENDEKA je ve své podstatě ekologický, tudíž z toho navazující aktivity přirozeně vyplynuly. Začali jsme víc pracovat s interiéry a exteriéry „před a po“ a ukazovat na sociálních sítích jejich proměnu.
Zaměřili jsme se taky na proces tvoření a toho, jak nové byty pod ENDEKA taktovkou vznikají.
Ať už formou krátkých videí nebo odlehčených giphů. Protože pohled do zákulisí je to, co lidi vždycky zajímalo a zajímat bude. Kromě toho jsme třeba zeštíhlili tištěnou komunikaci podkladů pro zákazníky na prohlídce. Z obsáhlého šanonu o třiceti stranách jsme přešli na jeden malý rostoucí papír se semínky, poděkováním za prohlídku, kontaktem na společnost ENDEKA a návodem, jak papír zasadit, aby z něj vyklíčila zelená rostlinka.
A co na to internety? Nebo lépe řečeno weby…
Naše celá spolupráce v roce 2017 vlastně odstartovala právě tvorbou nového webu. I když se to možná na první pohled nezdá, ve světě internetu jsou i 3 roky dost dlouhá doba. A koneckonců, každý web by se měl neustále vyvíjet a zlepšovat. Jeho aktuální podobu si můžete proklikat tady. Nejvíc jsme se zaměřili na prezentaci hotových bytových projektů, sekci Chci prodat nemovitost a investice. Přejeme pěkné počtení. A hlavně – nežijte a nebydlete blbě. 🙂