rozhovor

Marek Bešta: “Na produktech Apple si cením toho, že fungují”

  • 13. prosince 2018
  • by Karča K.
  • 5 minut čtení
  • Život v Justmighty

Zonic prodává prémiovou elektroniku. Jedná se zejména o produkty firmy Apple a příslušenství do firem i domácností. Nabízí pravidelný i nárazový servis pro firmy i koncové zákazníky formou One-to-One tréninků, dopravu i finální zapojení.

Čeho si na produktech Apple ceníš nejvíc?

Prostě fungují. Bez nutnosti správy, bez potřeby speciálního IT oddělení a dalších zbytečností pracují systémem “out of the box” – jednoduše řečeno myslí za vás. Taky si cením designu a univerzálnosti, na své si přijde každý. Apple pro mě symbolizuje především jednoduchost a špičkové zpracování.

Kromě Apple prodáváš i jiné značky, jaké?

Z PC světa nebo světa Androidu toho moc není, ale mám rád hudbu, takže v nabídce zákazníci najdou sluchátka a reproduktory značek BoseJBL nebo Bowers&Wilkins. Těch dobrých značek je víc, ale abych nějakou doporučil, tak si ji vždy nejdřív otestuji sám. Musí mě opravdu zaujmout. Pak jsem o ní schopný lidem něco říct, bez toho by to byly jen domněnky.

Proč ses po jedenácti letech v oboru rozhodl založit vlastní firmu?

To je na dýl. (smích) Důvodů je víc, ale těmi hlavními především profesní i osobní růst a rozvoj. Jistá volnost a odpovědnost za to, co dělám. Buduji tak své jméno v oboru. Chtěl jsem být svým vlastním pánem, dělat věci jinak, a to se zatím daří. Snad!

„Marek Bešta – to je záruka proaktivního přístupu a rychlého vyřešení problémů. V jeho osobě se spojují vysoké technické znalosti se schopností naslouchat a porozumět problému. Po jeho návštěvě je vše vyřešeno a zůstává jen příjemná atmosféra,” Ing. Zbyněk Šedivý, CEO, ADM a.s.

Jaký je podle tebe hlavní rozdíl mezi autorizovanými prodejci Apple a Zonicem?

Myslím, že máme osobnější přístup. Nejsme konfekce, zákazník pro nás není anonymní a my nejsme anonymní pro zákazníka. O každého zákazníka pečujeme a jsme schopni se mu více přizpůsobit. Můžu za ním přijet a pomoct mu, když si neví rady. Líp se s námi na čemkoliv domlouvá. Mám rád lidi a rád s nimi jednám. Každý je jiný, každý vyžaduje jiný přístup. A to mě baví.

Proč ses spojil s digitální agenturou Justmighty a jak vaše spolupráce funguje?

V Justmighty jsou moc šikovní lidé, je to mladý kolektiv plný otevřených hlav. Mají rádi Apple, já zas mám rád, jak věci dělají. Obdivuji umění, včetně toho digitálního, takže se často dívám grafickým designérům “pod ruce”. Justmighty se daří, takže se bude dařit i Zonicu. Tým Justmighty mi dává přesně takovou podporu a nadhled, jaký potřebuji. A já jim zase pomáhám s IT supportem.

Prozradíš nám něco o svých klientech?

Mými zákazníky jsou malé, střední i velké firmy napříč různými obory od strojírenství, stavebnictví, vědy a výzkumu či školství přes zdravotnická zařízení, advokátní a architektonické kanceláře, designérská studia včetně kulturního segmentu až po bary, kavárny a cukrárny.

„S Markem Beštou spolupracujeme už více než osm let. Vím, že se na něj můžu stoprocentně spolehnout a obrátit se na něj prakticky s čímkoliv,” Aleš Pohl, CEO Exponex.

Toho není málo. Čím se zabývají konkrétně?

Je to různé. Pečou chleba, staví expozice na světových veletrzích, spravují budovy, rozváží obědy a catering po Brně, vyvíjí materiál pro zubní lékaře, jiní zase aplikace, píšou knížky a distribuují elektronické knihy, vaří kafe nebo třeba osvětlují a zvučí koncerty. A to jsme teprve u písmene “A”. (smích) Tedy klientů začínajích na toto písmeno. Jak sami vidíte, portfolio je velmi pestré.

To tedy je. Jsou to spíše velké či malé společnosti?

Zhruba tři čtvrtiny tvoří malé a střední podniky včetně podniků státních nebo škol a univerzit. Zbývající čtvrtina jsou jednotlivci – malí podnikatelé neboli freelanceři a digitální nomádi, jak se jim dnes s oblibou říká.

Jaké služby svým klientům poskytuješ?

Vlastně úplně všechno. Snažím se vždy požadavkům zákazníka vyjít co nejvíc vstříc. Někdy je potřeba zajistit financování formou leasingu, jindy zboží pěkně zabalit a osobně předat, příště zase opravuju prasklý displej. Některý zákazník chce úvodní zaškolení, protože je to jeho vůbec první Apple produkt a neví, jak jej používat. Neví, kde začít. V takových případech mu udělám osobní školení. Své zboží firmám nabízím i formou různých motivačních programů. Pole působnosti je opravdu široké.

„Společnost A1 nábytek s firmou Zonic dlouhodobě spolupracuje. Zajišťuje nám výhodné ceny, servis i telefonickou podporu při IT problémech,“ Radek Cepl, CEO A1 nábytek.

Jakým způsobem takový systém benefitů funguje?

Je to jednoduché. Vedení své zaměstnance motivuje formou benefitů v podobě Apple produktů za zvýhodněné ceny.

Jaký nejšílenější požadavek jsi kdy od klientů dostal?

Po tolika letech v branži už jsem toho viděl a zažil celkem hodně. Vždycky mě baví požadavek na opravu telefonů přejetých autem nebo jinak totálně zdemolovaných, že ani není poznat, co to je za model, a počítače počůrané od domácích mazlíčků. Mimochodem od kočky to fakt hodně zapáchá. Šílených požadavků je hodně, hlavně takových, kdy včera bylo pozdě a vše nejlíp zadarmo. Nejbláznivější nároky jsou na bezpečnost.

Jak to myslíš, bezpečnost?

Třeba že někdo chce zaheslovat svůj iPhone, aby se do něj nedostala jeho manželka. (smích)

To se může hodit! Proslýchá se, že chystáš nový Zonic e-shop. Co na něm zákazníci všechno najdou?

Ano, na jeho spuštění se moc těším. Ze začátku na něm bude k dostání hlavně kompletní sortiment Apple produktů, který časem rozšíříme o nejrůznější příslušenství. Hlavně o takové, co máme sami rádi a stojíme si za ním. Jak už jsem předesílal, na novém e-shopu budou k dostání i reproduktory a široká škála příslušenství včetně obalů a dalších věcí. A vůbec. Nechte se překvapit!

“S kvalitou poskytovaných služeb jsme velice spokojeni. Naše mobilní a IT problémy řeší rychle a snaží se nám vyjít maximálně vstříc,” Stanislav Langášek, CEO Kalaha a.s.

Chceš být součástí naší party?

Mrkni na volné pozice

Rozhýbeme váš marketing?

Ozvěte se nám, probereme to