Vinařství Starý Vrch

Nalijte si
z vrchu

  • Branding
  • Packaging
  • Webdesign
  • Copywriting
  • Fotografie
Vinařství Starý Vrch
výzva

Vymyslet pro vinařství v Hustopečích identitu, která se propíše do celé komunikace značky. Od etiket na lahvích až po e-shop.

řešení

Brand, packaging, web.

Vše jsme postavili na ústředním motivu stromů a zážitků, které v jejich blízkosti prožíváme.

Štětcem ze sadu do sadu

Vinařství Starý vrch obklopují stovky stromů. Z jedné strany mandloně z druhé meruňky. Místo má díky nim takový genius loci, že bychom lepší leitmotiv hledali na dně sklenky jen stěží.

Začít tvořit ilustrace klasicky rovnou v digitálu nebylo pro naši designérku Verču ten správný start. Chtěla do brandu dostat něco důvěrnějšího. Něco, co s větším citem zachytí atmosféru, která vás prostoupí, když si v Hustopečích sednete se sklenkou vína do stínu pod koruny stromů.

Rozhodla se proto vzít do ruky štětec.

Čas mezi stromy

Věděli jsme, že identitu budeme muset aplikovat na 4 různé řady vín, které se liší nejen jakostními třídami, ale také cenou. Myšlenku stromů a zážitků v jejich blízkosti jsme proto rozvinuli do 4 různých uskupení, které stromy běžně utvářejí. Tak vznikly pojmenování vinných řad: Solitér, Alej, Sad a Remízek.

Copywriter Majk poté pro každou z nich napsal několik vět, které současně odrážejí atmosféru uskupení, rozpoložení návštěvníka v jejich přítomnosti i charakter vín z dané řady. Zároveň také vždy představil konkrétní víno, které danou řadu nejlépe reprezentuje.

Čtyři řady zážitků

Solitér

Ten na němž ulpí váš zrak. Poutá pozornost svou jedinečností a charakterem. Je sám. Přesto vám zajistí tu nejlepší společnost.

Rulandské šedé 2019 bude vaší skvělou první volbou z této prémiové řady vín. S vůní medu a dřevitou chutí strávíte okamžiky, které se už nebudou opakovat.

 

Sad

Je tu pro vaše chvíle klidu, odpočinku a lenošení. Neklade na vás žádné nároky a dává tak možnost sladkého odevzdání.

Neuburské 2020 vám nabídne výběrové plody naší práce. Váš nos pošimrá zeleným jablkem a přitom vás osvěží chutí ostružin.

Alej

Ukazuje vám jasný směr a provází celou cestou. Často je svědkem okamžiků, které je třeba si zapamatovat. A vždy probouzí naše chutě a touhy.

Ryzlink vlašský 2019 vás doprovodí za kterýmkoliv cílem. Vůně lučního kvítí a chuť citrusů zůstanou vaším věrným důvěrníkem.

 

Remízek

Spolehlivé a bezpečné útočiště. Mix osvědčených druhů, které dobře slouží všem hostům bez rozdílu vůní a chutí.

Taková je i naše řada decentních vín pro gastro podniky. Nestrhávají pozornost a přesto okouzlují.

Záře meruněk

Verča mezi tím vyměnila štětec za myš a vrhnula se na navrhování etiket, loga, fontu, barevné palety a dalších aplikací.

Jako primární barvu vybrala jemný krémový odstín, který doplňují decentní oranžová, černá, světle šedá a bílá. Inspirací pro paletu barev byly mírné tóny podvečerní oblohy a zralé meruňky, které vytváří kontrast s bílou fasádou hlavní budovy vinařství a antracitově laděnými židlemi a stoly.

Aby Verča v regálech vín upoutala etiketou pozornost a podtrhla jejich rozdílnost, rozhodla se navrhnout každou etiketu pro každou řadu v jiném tvaru. Tyto rozdílné elementy jsou pak vždy kombinovany s nepravidelným reliéfem „vrchu“ a štětcem načrtnutým uskupením stromů. Do loga pak symbolicky propsala vrch vyzdvižením tohoto slova a díky zvolenému fontu se v logu nachází i motiv sklenky, který připomíná písmenko „y“.

Etikety jsme nechali finálně vyrobit z měděné lisované folie, na kterou je nanesen parciální lak, díky kterému vzniká lesklý a plastický povrch. Na etiketu si tak bude chtít zákazník přirozeně sáhnout.

Nalijte si z vrchu

Celou identitu značky jsme uzavřeli taglinem Nalijte si z vrchu, který v sobě nenásilně spojuje odkaz na víno i jeho původ.

Podobně jsme si vyhráli i s dalšími claimy a vůbec celým copy na webu:

  • Zrajeme v Hustopečích
  • 11 hektarů moravského zlata
  • Hrozny, zrozené mezi meruňkami a mandlemi

Proměna webu
a e-shopu

Pro web jsme navrhli architekturu a design, napsali kompletní copy a nafotili imageové fotky. V rámci úprav designu e-shopu jsme pak výrazně zpřehlednili nabídku, navrhli logiku filtrů a redesignovali karty produktů. Vymysleli jsme i originální produktové popisky, ke každému vínu:

Barva, vůně, chuť

  • Vaše oči přitáhne zlatavá barva se zelenkavými odlesky.
  • Váš nos pošimrá vůně zeleného jablka, kterou jemně doplňují tóny angreštu a meruňky.
  • Vaše ústa zaujme plná chuť ostružin s dozvuky limetky a oříšků.

Development webu si už poté klient převzal, dle svého přání, pod svá křídla.