Vinařství Starý Vrch

Nalijte si
z vrchu

  • Branding
  • Packaging
  • Webové stránky
  • Copywriting
  • Fotografie
Vinařství Starý Vrch
výzva

Vymyslet pro vinařství v Hustopečích identitu, která se propíše do celé komunikace značky. Od etiket na lahvích až po e-shop.

řešení

Brand, packaging, web.

Vše jsme postavili na ústředním motivu stromů a zážitků, které v jejich blízkosti prožíváme.

Štětcem ze sadu do sadu

Vinařství Starý vrch obklopují stovky stromů. Z jedné strany mandloně z druhé meruňky. Místo má díky nim takový genius loci, že bychom lepší leitmotiv hledali na dně sklenky jen stěží.

Začít tvořit ilustrace klasicky rovnou v digitálu nebylo pro naši designérku Verču ten správný start. Chtěla do brandu dostat něco důvěrnějšího. Něco, co s větším citem zachytí atmosféru, která vás prostoupí, když si v Hustopečích sednete se sklenkou vína do stínu pod koruny stromů.

Rozhodla se proto vzít do ruky štětec.

Čas mezi stromy

Věděli jsme, že identitu budeme muset aplikovat na 4 různé řady vín, které se liší nejen jakostními třídami, ale také cenou. Myšlenku stromů a zážitků v jejich blízkosti jsme proto rozvinuli do 4 různých uskupení, které stromy běžně utvářejí. Tak vznikly pojmenování vinných řad: Solitér, Alej, Sad a Remízek.

Copywriter Majk poté pro každou z nich napsal několik vět, které současně odrážejí atmosféru uskupení, rozpoložení návštěvníka v jejich přítomnosti i charakter vín z dané řady. Zároveň také vždy představil konkrétní víno, které danou řadu nejlépe reprezentuje.

Čtyři řady zážitků

Solitér

Ten na němž ulpí váš zrak. Poutá pozornost svou jedinečností a charakterem. Je sám. Přesto vám zajistí tu nejlepší společnost.

Rulandské šedé 2019 bude vaší skvělou první volbou z této prémiové řady vín. S vůní medu a dřevitou chutí strávíte okamžiky, které se už nebudou opakovat.

 

Sad

Je tu pro vaše chvíle klidu, odpočinku a lenošení. Neklade na vás žádné nároky a dává tak možnost sladkého odevzdání.

Neuburské 2020 vám nabídne výběrové plody naší práce. Váš nos pošimrá zeleným jablkem a přitom vás osvěží chutí ostružin.

Alej

Ukazuje vám jasný směr a provází celou cestou. Často je svědkem okamžiků, které je třeba si zapamatovat. A vždy probouzí naše chutě a touhy.

Ryzlink vlašský 2019 vás doprovodí za kterýmkoliv cílem. Vůně lučního kvítí a chuť citrusů zůstanou vaším věrným důvěrníkem.

 

Remízek

Spolehlivé a bezpečné útočiště. Mix osvědčených druhů, které dobře slouží všem hostům bez rozdílu vůní a chutí.

Taková je i naše řada decentních vín pro gastro podniky. Nestrhávají pozornost a přesto okouzlují.

Plechovky Frizzante

Oblíbenou řadu Sad vinařství v roce 2023 rozšířilo o dva druhy svěžího plechovkového Frizzante – Frankovku a Chardonnay. A stejně jako v případě všech předchozích etiket i v tomto případě se jich ujala Verča. Vycházela u toho z přírodních prvků, které se podařilo propsat do celého brandu.

Etikety všech vín v této řadě jsou vyzdobeny přírodním béžově bronzovým designem s papírovým podkladem a metalickou fólií. U plechovek Frizzante jsme ale chtěli design malinko oživit, aby z něj svěžest a barevnost dýchaly už z dálky. Veru proto zvolila teplejší růžovou a oranžovou barvu, doplněnou o claim. Hotové etikety jsme navíc nechali natisknout na plast, abyste si mohli tento kvalitní mok vychladit na tu správnou teplotu. Tak na zdraví!

Záře meruněk

Verča mezi tím vyměnila štětec za myš a vrhnula se na navrhování etiket, loga, fontu, barevné palety a dalších aplikací.

Jako primární barvu vybrala jemný krémový odstín, který doplňují decentní oranžová, černá, světle šedá a bílá. Inspirací pro paletu barev byly mírné tóny podvečerní oblohy a zralé meruňky, které vytváří kontrast s bílou fasádou hlavní budovy vinařství a antracitově laděnými židlemi a stoly.

Aby Verča v regálech vín upoutala etiketou pozornost a podtrhla jejich rozdílnost, rozhodla se navrhnout každou etiketu pro každou řadu v jiném tvaru. Tyto rozdílné elementy jsou pak vždy kombinovany s nepravidelným reliéfem „vrchu“ a štětcem načrtnutým uskupením stromů. Do loga pak symbolicky propsala vrch vyzdvižením tohoto slova a díky zvolenému fontu se v logu nachází i motiv sklenky, který připomíná písmenko „y“.

Etikety jsme nechali finálně vyrobit z měděné lisované folie, na kterou je nanesen parciální lak, díky kterému vzniká lesklý a plastický povrch. Na etiketu si tak bude chtít zákazník přirozeně sáhnout.

Nalijte si z vrchu

Celou identitu značky jsme uzavřeli taglinem Nalijte si z vrchu, který v sobě nenásilně spojuje odkaz na víno i jeho původ.

Podobně jsme si vyhráli i s dalšími claimy a vůbec celým copy na webu:

  • Zrajeme v Hustopečích
  • 11 hektarů moravského zlata
  • Hrozny, zrozené mezi meruňkami a mandlemi

Proměna webu
a e-shopu

Pro web jsme navrhli architekturu a design, napsali kompletní copy a nafotili imageové fotky. V rámci úprav designu e-shopu jsme pak výrazně zpřehlednili nabídku, navrhli logiku filtrů a redesignovali karty produktů. Vymysleli jsme i originální produktové popisky, ke každému vínu:

Barva, vůně, chuť

  • Vaše oči přitáhne zlatavá barva se zelenkavými odlesky.
  • Váš nos pošimrá vůně zeleného jablka, kterou jemně doplňují tóny angreštu a meruňky.
  • Vaše ústa zaujme plná chuť ostružin s dozvuky limetky a oříšků.

Development webu si už poté klient převzal, dle svého přání, pod svá křídla.

Co na to klient

„Spolupráce s Justmighty na kompletně nové firemní identitě a zejména nových etiketách byla skvělá. Chtěl bych ocenit přistup, ochotu, nasazení a často také nutnou dávku trpělivosti celého týmu, bez kterých bychom tak povedeného výsledku jistě nedosáhli. Díky moc!“

Karel Osička, Výkonný ředitel ve Vinařství Starý vrch