Vinařství Starý Vrch
Nalijte si
z vrchu
- Branding
- Packaging
- Webové stránky
- Copywriting
- Fotografie

Vymyslet pro vinařství v Hustopečích identitu, která se propíše do celé komunikace značky. Od etiket na lahvích až po e-shop.



Brand, packaging, web.
Vše jsme postavili na ústředním motivu stromů a zážitků, které v jejich blízkosti prožíváme.


Štětcem ze sadu do sadu
Vinařství Starý vrch obklopují stovky stromů. Z jedné strany mandloně z druhé meruňky. Místo má díky nim takový genius loci, že bychom lepší leitmotiv hledali na dně sklenky jen stěží.
Začít tvořit ilustrace klasicky rovnou v digitálu nebylo pro naši designérku Verču ten správný start. Chtěla do brandu dostat něco důvěrnějšího. Něco, co s větším citem zachytí atmosféru, která vás prostoupí, když si v Hustopečích sednete se sklenkou vína do stínu pod koruny stromů.
Rozhodla se proto vzít do ruky štětec.



Čas mezi stromy
Věděli jsme, že identitu budeme muset aplikovat na 4 různé řady vín, které se liší nejen jakostními třídami, ale také cenou. Myšlenku stromů a zážitků v jejich blízkosti jsme proto rozvinuli do 4 různých uskupení, které stromy běžně utvářejí. Tak vznikly pojmenování vinných řad: Solitér, Alej, Sad a Remízek.
Copywriter Majk poté pro každou z nich napsal několik vět, které současně odrážejí atmosféru uskupení, rozpoložení návštěvníka v jejich přítomnosti i charakter vín z dané řady. Zároveň také vždy představil konkrétní víno, které danou řadu nejlépe reprezentuje.

Solitér
Ten na němž ulpí váš zrak. Poutá pozornost svou jedinečností a charakterem. Je sám. Přesto vám zajistí tu nejlepší společnost.
Rulandské šedé 2019 bude vaší skvělou první volbou z této prémiové řady vín. S vůní medu a dřevitou chutí strávíte okamžiky, které se už nebudou opakovat.
Sad
Je tu pro vaše chvíle klidu, odpočinku a lenošení. Neklade na vás žádné nároky a dává tak možnost sladkého odevzdání.
Neuburské 2020 vám nabídne výběrové plody naší práce. Váš nos pošimrá zeleným jablkem a přitom vás osvěží chutí ostružin.
Alej
Ukazuje vám jasný směr a provází celou cestou. Často je svědkem okamžiků, které je třeba si zapamatovat. A vždy probouzí naše chutě a touhy.
Ryzlink vlašský 2019 vás doprovodí za kterýmkoliv cílem. Vůně lučního kvítí a chuť citrusů zůstanou vaším věrným důvěrníkem.
Remízek
Spolehlivé a bezpečné útočiště. Mix osvědčených druhů, které dobře slouží všem hostům bez rozdílu vůní a chutí.
Taková je i naše řada decentních vín pro gastro podniky. Nestrhávají pozornost a přesto okouzlují.





Záře meruněk
Verča mezi tím vyměnila štětec za myš a vrhnula se na navrhování etiket, loga, fontu, barevné palety a dalších aplikací.
Jako primární barvu vybrala jemný krémový odstín, který doplňují decentní oranžová, černá, světle šedá a bílá. Inspirací pro paletu barev byly mírné tóny podvečerní oblohy a zralé meruňky, které vytváří kontrast s bílou fasádou hlavní budovy vinařství a antracitově laděnými židlemi a stoly.
Aby Verča v regálech vín upoutala etiketou pozornost a podtrhla jejich rozdílnost, rozhodla se navrhnout každou etiketu pro každou řadu v jiném tvaru. Tyto rozdílné elementy jsou pak vždy kombinovany s nepravidelným reliéfem „vrchu“ a štětcem načrtnutým uskupením stromů. Do loga pak symbolicky propsala vrch vyzdvižením tohoto slova a díky zvolenému fontu se v logu nachází i motiv sklenky, který připomíná písmenko „y“.
Etikety jsme nechali finálně vyrobit z měděné lisované folie, na kterou je nanesen parciální lak, díky kterému vzniká lesklý a plastický povrch. Na etiketu si tak bude chtít zákazník přirozeně sáhnout.



Nalijte si z vrchu
Celou identitu značky jsme uzavřeli taglinem Nalijte si z vrchu, který v sobě nenásilně spojuje odkaz na víno i jeho původ.
Podobně jsme si vyhráli i s dalšími claimy a vůbec celým copy na webu:
- Zrajeme v Hustopečích
- 11 hektarů moravského zlata
- Hrozny, zrozené mezi meruňkami a mandlemi



Proměna webu
a e-shopu
Pro web jsme navrhli architekturu a design, napsali kompletní copy a nafotili imageové fotky. V rámci úprav designu e-shopu jsme pak výrazně zpřehlednili nabídku, navrhli logiku filtrů a redesignovali karty produktů. Vymysleli jsme i originální produktové popisky, ke každému vínu:
Barva, vůně, chuť
- Vaše oči přitáhne zlatavá barva se zelenkavými odlesky.
- Váš nos pošimrá vůně zeleného jablka, kterou jemně doplňují tóny angreštu a meruňky.
- Vaše ústa zaujme plná chuť ostružin s dozvuky limetky a oříšků.
Development webu si už poté klient převzal, dle svého přání, pod svá křídla.



„Spolupráce s Justmighty na kompletně nové firemní identitě a zejména nových etiketách byla skvělá. Chtěl bych ocenit přistup, ochotu, nasazení a často také nutnou dávku trpělivosti celého týmu, bez kterých bychom tak povedeného výsledku jistě nedosáhli. Díky moc!“
Karel Osička, Výkonný ředitel ve Vinařství Starý vrch