Prato
staré řemeslo,
moderní brand
- Workshop
- Brand strategie
- Brand design
- Web
- POS
Kompletně rebrandovat značku s 30letou tradicí z vysoce konzervativního odvětví a představit ji v novém stylu na kovárenské konferenci Euroforge ve španělském Bilbau.
Během 3 měsíců jsme navrhli brand strategii a novou vizuální identitu, spustili plnohodnotný web a nachystali veškeré POS aplikace pro účast na mezinárodním veletrhu.
V kovárně najdete berana i kobylu
Prato od roku 1991 dodává svým zákazníkům automatizované kovací linky a stroje (buchary) po generální opravě a modernizaci. Typický buchar (zvaný též kobyla) se skládá ze dvou částí: pohyblivé rameno (beran) a pevná základna (šabota).
Buchar pak pracuje tak, že beran svojí kinetickou energií rázem tváří do ruda rozžhavenou ocel nebo slitinu (umístěnou na šabotě) do požadovaného tvaru.
Tyhle běžně 4 000 tun vážící stroje jsou v Pratu schopni rozložit, opravit, modernizovat, dopravit klidně přes oceán na druhý konec světa a tam je plně zprovoznit či integrovat do automatické linky a ještě zaškolit místní personál.
Z otce na syna
Se zástupci firmy, Stanislavem a Janem Mrázkovými, jsme se setkali v pražském sídle, které je součástí výrobního komplexu. Při cestě chodbou s panoramatickým výhledem do jedné z obřích hal, jsme mohli na vlastní oči vidět, jak mostové jeřáby přemisťují kusy oceli 10 x větší než pracovníci obsluhy. Oba pánové byli od začátku pragmatičtí
a měli poměrně jasno, jak chtějí svoji značku pozicovat. Velmi rychle se také ukázalo, že nejde jen o vznik nové podoby značky, ale že spolu s ní dojde i ke generačnímu střídání. Otec předá další směřování firmy, kterou desítky let budoval, do dobrých rukou. Synovi s ekonomickým vzděláním, marketingovým rozhledem a distingovaným vystupováním. Po dvoudenním workshopu jsme odjížděli s velmi jasným zadáním, jak pro strategické směřování, tak pro vizuální identitu i rozsah a cíle webu.
Udáváme
kobyle směr
Nebo ona nám? Ačkoliv jsme navrhovali strategii značky prakticky od píky, museli jsme pevně držet opratě, aby se nám kreativita příliš nesplašila. Důležitost tradice, bohatost zkušeností s osobním obchodem a celkově velmi konzervativní odvětví průmyslu nám předurčily cestu k poctivé řemeslné práci s dostatečnou vážností. V rámci strategie
jsme značce pomohli především s definicí klíčových atributů, se srozumitelností a čtivostí obsahu, zjednodušením a zpřehledněním nabídkového portfolia, s komunikací desítek realizovaných referenčních projektů nebo s nastartováním kariérních stránek.
Pro brandovou komunikaci jsme poté navrhli sadu kreativních claimů, které představují hlavní atributy značky. Tyto claimy v sobě zároveň vždy nesou slabiky PRA a TO, které jsou za pomocí designových prvků vizuálně akcentované.
Buchar znovu na scéně
Při navrhování loga a vizuální identity jsme vycházeli z přání klienta zůstat u modré barvy a pro obor signifikantního symbolu – bucharu. Tyto prvky doprovázely značku už od jejího počátku
a tak jsme na tradici plynule navázali. Oba elementy jsme posunuli do moderní podoby a podtrhli celkové konzervativní vyznění. Původně „vodově modrou“ jsme přetavili v tmavší seriozní navy odstín a doplnili ho pískově žlutou, která je využívána převážně k vypíchnutí drobnějších prvků a detailů (šabota v logu, tlačítka na webu, podtržení textu, ikony). Z bucharu jsme zanechali výraznou siluetu, kterou jsme co nejvíce zjednodušili a očistili o zbytečné detaily.
Kovářova kobyla už nechodí bosa
Předstihnout konkurenci s úrovní webu není v tomhle odvětví zase takový problém. Mnoho společností
pochází z dob, kdy se ještě k internetu připojovalo vytáčením a jejich weby často v této éře zůstaly. Web našeho klienta jsme do současného století posunuli především pomocí výrazných odstínů barev, kvalitními fotkami, jednoduchou a přehlednou architekturou a údernými krátkými texty s odladěnou tonalitou.
- 2denní Design Thinking workshop s brandovým a webovým zaměřením
- kompletní brand design (vizuální identita) – logo, definice barevné palety, vlastní set ikon a tvarů, ukázky aplikací
- kompletní brand strategie vč. strategických cílů, komunikačního manuálu a kreativních konceptů
- architektura, obsah, design a development nového webu vč. kariérní stránky
- návrh a výroba obchodních materiálů – roll-upy, design stánku, brožura, letáky, vizitky
- tvorba dodatečných tiskovin a obchodních materiálů – termohrnek, hlavičkový papír, nálepky, novoročenka, postery, novinové články
Děkuji za práci celého vašeho týmu, velmi se nám výsledek líbí. Myslím, že výsledná kombinace symbolu, logotypu i obou základních barev působí čerstvě, moderně a při tom je stále profesionální, dostatečně konzervativní a dobře navazuje na náš dosavadní vizuál.
Ing. Jan Mrázek, Prato