business factory
oborová synergie
- Webdesign
- Webcopy
Jiná marketingová agentura nás pověřila tvorbou nového webu. To se nestává každý den. Taky je z Brna, ale na rozdíl od nás, kteří se soustředíme zejména na kreativu, Business Factory jsou hlavně specialisté na performance marketing. První pocity? Přiznáme se k lehké nervozitě, že naši práci budou posuzovat kolegové z oboru. A to z pozice nejzainteresovanější – z pozice klienta.
Doména, která vyžaduje trochu wow efektu
Fantastické výsledky s klienty po celém světě, neustávající strmý růst agentury a vlastní unikátní technologie jsou atributy subjektu, u kterého byste čekali špičkovou webovou prezentaci. Nutnost prioritizovat je ale mocným činitelem všude, a tak v Business Factory doba o něco předběhla úroveň webových stránek s nejkratší doménou,
s jakou jsme kdy pracovali – a z logiky věci pracovat i budeme.
Potřebu nového webu se tento netypický klient rozhodl řešit s odhodláním dosáhnout vynikajících výsledků. Proto upřednostnil outsourcing před první cestou, která se mohla nabízet – in-house designem. Ani tak se nenudil.
Nový web je totiž vždy časově náročný projekt.
I když si zaplatíte agenturu, musíte do něj vložit nemalé množství práce. Padne na představení dílčích kroků, feedback a dodávání podkladů.
V některých případech nakonec i píšete texty, které kvůli odbornosti nemůžete svěřit nikomu, kdo nemá vaše po dlouhá léta sbírané know-how.
Teprve druhá marketingová agentura, které jsme dělali web.
Ta první se jmenovala Justmighty.
Tak jsme se ocitli na startu projektu. Jako vždy začali workshopem, abychom sjednotili očekávání, nastavili mantinely a především poznali do hloubky klienta a jeho motivaci. Domů jsme odcházeli s rýsující se představou o dalších krocích.
Věděli jsme, že navrhujeme web, který bude odrážet hodnoty a kompetence Business Factory,
a usnadňovat tak agentuře navázání nových obchodních vztahů. A nejen to – bylo jasné,
že prakticky stejnou pozornost bude potřeba věnovat HR rovině. Protože kvalita lidí, co stojí
za poskytovanými službami, je možná jen to úplně nejdůležitější.
Jak probíhá samotný
návrh webu?
V první řadě je nutná úzká součinnost stratéga a designéra na jeho struktuře. Doplňují se v poznatcích, které si odnesli z workshopu, vzájemně kontrolují svá stanoviska a obohacují
rodící se web dvěma úhly pohledu. Stratég identifikuje nosné myšlenky a vývoj narativu, který se webem prolíná. Designér je napřed v představách, jak sdělení vizualizovat. Vzniknou wireframes – zjednodušený model webu a všech jeho sekcí. Z něj je patrné, jak bude celá prezentace fungovat. V této fázi si získáváme mozek klienta. Na wireframes pak nabalíme design a texty. To, co si získá klientovo srdce.
Barvy jsou jen začátek
U Business Factory jsme cítili potřebu rozšířit současný vizuální jazyk. Obohatili jsme barevnou paletu a posunuli některé barvy do světlejších
a pastelovějších odstínů. Aby byl výsledný dojem
živější. Aby víc odpovídal interní kultuře agentury plné mladých a milých lidí, ke kterým se nehodí původní web. Ten na nás působil snad trochu příkrým dojmem.
Web promlouvá k uživateli velmi silně také prostřednictvím funky setu izometrických ilustrací v kombinaci s fotografiemi laděnými
do brandových barev. Dodali jsme tak identitě Business Factory svěží a osobnější rozměr.
Ošemetná dynamika
Nedílnou součástí webdesignu je vymyslet, jak se jednotlivé prvky a sekce stránek budou chovat, až opustí statické plátno autora návrhu.
Život jsme webu dodali střídajícími se claimy nebo animovanou změnou barevného gradientu. Taková dynamika pozvedne celou prezentaci o úroveň výš. Všeho moc ale škodí. Dávali jsme si pozor, abychom to nepřehnali. Za žádnou cenu nechceme uživatele zahltit pohyblivými pozlátky, zkomplikovat mu orientaci na stránkách a oddálit ho od konverzní akce.
To be continued…
Počáteční nervozita se po startu spolupráce rychle rozplynula. S lidmi z Business Factory jsme si rozuměli profesně i lidsky. Jejich znalost problematiky nám pomáhala držet projekt
na správném kurzu vstříc zdárnému cíli. A už teď můžeme prozradit, že web na unikátní doméně b.cz nezůstal poslední kapitolou vzájemné spolupráce.