REkrabička
Hezky česky a udržitelně
- Branding
- Komunikační strategie
- Focení
- Tiskoviny

Objednáváte si jídlo, ale když vám jej naservírují a přivezou v jednorázovém plastovém obalu, rázem vás přejde chuť? Právě pro vás je tu REkrabička. Tenhle projekt podporující sdílenou ekonomiku přišel v pravý čas a my se musíme přiznat, že nás vážně chytil za srdce. Máme radost, že i my můžeme svým drobným dílem přispět ke zlepšení životního prostředí. Protože i to se počítá.



Zaměřili jsme se na recyklaci. Chtěli jsme se vyhnout prvkům, které se používají ve spojitosti s recyklací, jako jsou šipky a zelená barva.
Zaměřili jsme se na základní myšlenku projektu, kterou není nic jiného než recyklace. REkrabička je v kontextu České republiky unikátním projektem, proto jsme jeho jedinečnost promítli i do loga.
REkrabička se vyrábí z pečlivě vybraného typu polypropylenu. Díky extrémní odolnosti tohoto materiálu můžeš jednu REkrabičku použít až 400x a nahradit tak stejný počet jednorázových obalů. Stěžejní element znovupoužití a opakování jsme propsali právě i do loga. Celý dojem jsme podtrhli výraznými písmeny „RE“, které si s recyklací nebo znovupoužitím lidé běžně asociují.

Během zkušebního provozu projevili majitelé restaurací i zákazníci o krabičky nečekaně velký zájem.
Tým REkrabičky testoval, jak zákazníci na novou službu reagují a taky jaké parametry krabiček preferují. U žen to na plné čáře nečekaně zvítězila růžová, u mužů většinou barva nehrála roli. Sympatický jim byl především jednoduchý nápad a možnost vyhnout se jednorázovým plastům. To potvrdilo, že může jít značka s kůží na trh naplno.
A jak služba vůbec funguje? Vyzvednete si nebo si necháte zabalit jídlo do REkrabičky na vratnou zálohu. Ta dělá 80 Kč, a vrátíte ji v kterémkoliv podniku v Česku, který je do projektu zapojený.



Prozatímní krabičky sklidily velký úspěch, a tak jsme se rozhodli, že původní barvy nijak zásadně měnit nebudeme a jen je lehce poladíme a do budoucna rozšíříme. REkrabička na základě několikerého testování vychytala těsnění a vytvořila i úplně nový tvar, který je unikátní a hlavně líp odpovídá potřebám uživatelů a hygienickým předpisům.
REkrabička našla české výrobce, což jim umožňuje minimalizovat přepravu z místa na místo a efektivně redukovat produkci CO₂. Používaný materiál je navíc 100% recyklovatelný a je šetrný k přírodě.

REkrabička je vyrobena tak, aby byla recyklovatelná co nejjednodušeji.
Zároveň klade důraz na to, aby byla praktická a vypadala stylově. Kromě loga jsme zpracovali i kompletní brandmanuál a aplikace jako jsou vizitky, letáky do provozoven, označení na dveře nebo plátěnou eko tašku. Navrhli jsme taky koncept sociálních sítí, který bude založený hlavně na fotografiích a úderných textech, které budou lidi inspirovat ke sdílení a recyklaci.








Nezůstalo jen u brand manuálu.
Jako součást projektu jsme sestavili i manuál komunikační, ve kterém jsme definovali vizi a misi značky, její základní hodnoty, cílové skupiny, tón komunikace i správné psaní názvu a další základní pravidla pro psaní textů i komunikaci se zákazníky. Základem komunikace totiž je, aby značka působila lifestylově a své zákazníky nenásilnou formou edukovala.
