SOLPAP KAMPAŇ
JEDEN OBAL,
DVĚ SDĚLENÍ
- Kreativní koncept
- Design
- Video
- Landing page
- Online kamapaň
- B2Base
Solpap je první kartonážkou v Evropě, která umožňuje tisknout na obě strany krabice naráz. Díky nové lince BWP, dovezené z Marylandu v USA, se potisk stává efektivnější a ekologičtější – šetří tak čas, peníze i dnes tak vzácné zdroje. Výzva byla jasná. Dostat tuto novinku mezi stálé zákazníky i do celého českého světa obalových materiálů a ještě dál. Na první pohled marketingově ne příliš atraktivní zadání, ve skutečnosti kampaň, která nás všechny opravdu bavila a co víc, fungovala. Jak to víme?
Klíčem ke vzniku hlavní myšlenky bylo překlopit focus od nové linky a jejích technologických parametrů do výhod oboustranného tisku a zákaznického užitku. Zároveň potřeba co nejvíce zjednodušit složité informace. Zastřešující claim zní: Jeden obal, dvě sdělení / Jeden obal, dvě využití. Hrajeme si se slovy i s designem a ukazujeme, že obal má více využití. Obzvláště, když je potištěný z obou stran. V klíčových vizuálech a materiálech doplňujeme hlavní USP, efektivně a ekologicky. Díky Solpapu vyřešíte nejen přepravu zboží, ale svým zákazníkům můžete předat důležité informace rovnou na obalu. Třeba poděkování
za nákup nebo technické parametry, podle toho, v jakém odvětví se pohybujete. Rozdílné potřeby e-commerce a průmyslového prostředí jsme zohlednili v celé kampani i v komunikaci na webu. Vznikly proto dvě landing pages. Pro e-commerce a pro průmysl. Hlavní myšlenku zachycuje kampaňové video. Zdlouhavé záběry na detaily výrobní linku a proces tisku jsme raději vyměnili za lifestylové video zachycující 3 postavy z prostředí e-commerce a průmyslu, které ukazují využití oboustranného potisku. Hlavní role si zahráli zkušení brněnští herci Michaela Rykrová, Petr Štěpán a Ondřej Studénka, známý ze seriálu Ulice.
Kampaň, na kterou jsme sbalili 332 firem
V září 2022 jsme dali kreativnímu konceptu spatřit světlo online světa. Rozjeli jsme se Solpapem
půlroční kampaň s cílem ukázat novou technologii stávajícím zákazníkům a rozšířit povědomí o výhodách oboustranného tisku mezi potenciálními klienty. B2B brand awareness. Vzali jsme si na starosti sociální sítě Facebook a LinkedIn. Abychom měli co ukazovat, realizovali jsme společně celodenní focení přímo ve výrobě v Třebechovicích. Designérce a fotografce Vendy se podařilo zachytit zaměstnance, prostory, proces výroby i novou linku.
B2Base kampaň s Fraternity
Možná tušíte, že zacílit v onlinu B2B segment není jen tak. Protože jsme chtěli oslovit konkrétní firmy, které využívají služeb dodavatelů obalových materiálů, spojili jsme své síly s Fraternity.
Díky Fraternity můžeme formou RTB reklamy cílit na konkrétní firmy podle jejich IP adresy. Snadno tak dokážeme zobrazit naše sdělení třeba decision makerům v sídle nadnárodní společnosti. Solpap dodal vytipované e-commerce firmy i velké společnosti. Justmighty kreativu v podobě kampaňového videa i potřebných bannerů a Fraternity nastavili B2Base kampaně na 5 měsíců.
Win-win-win
Kampaň skončila a my jsme si společně mohli vyhodnotit první výsledky. Metriky přímo z reklamních systémů – počty zobrazení, návštěvnost na webu a zhlédnutí videí, ale to nejdůležitější – nové zakázky a nová obchodní partnerství, se s touto kampaní teprve začala otevírat.
Solpap v novém obalu
Během kampaně jsme společně s klientem poznali, že je čas posunout celou vizuální identitu značky Solpap na vyšší úroveň. Prošli jsme druhým společným workshopem, abychom dokázali DNA Solpapu vizuálně propsat co nejlépe. Chopili jsme se tužek a Figmy a nyní už dokončujeme další fázi. Zajímá vás, jak jsme obalili Solpap do nového? Tady si můžete novou vizuální identitu prohlédnout.
Pro nás byla kampaň investicí svého druhu na 5 i více let. Těžiště účelu naší on-line prezentace tkví v tom, že když sami aktivně oslovujeme potenciální klienty a jejich zástupci se pak podívají na naše stránky, tak vidí profesionální prezentaci. V tom naše očekávání bylo naplněno.
Jiří Horák, obchodní ředitel Solpap s.r.o.