Opravdové koučování

Není kouč
jako kouč

Opravdové koučování
Výzva

Samozvaným koučem může být dneska na LinkedInu každý druhý dvacátník. S pyramidou úspěchu a prodejem kurzů „jak být lepšočlověkem“ jako by se roztrhl pytel. Ne všechny kurzy ale spadají nutně do této kategorie a ne všichni koučové jsou šarlatáni s pseudomotivačními řečmi. Jak je ale poznat? A nebo ještě lépe, jak to udělat, aby označení „kouč“ v CVčku neznělo jako sprosté slovo?

OPK_01_uvodni_foto
4 otevřené hlavy

Za brandem Opravdového koučování stojí skupina 4 mladých lidí. Otevřených hlav, svobodomyslných duší, zároveň ale taky erudovaných odborníků a koučů s tisícovkami hodin strávenými při práci s jejich klienty. Už na začátku spolupráce jsme věděli, že nás čeká něco mimořádného, a že tohle nebude jen tvorba „obyčejného“ webu.

Mrkněte na to, jak vznikal výsledek, na základě, kterého jsme následně pracovali na něčem, co rozsahem, tématem i formou přesahovalo několikanásobně naše původní očekávání.

OPK_02_notebook
původní brand

Kouč, kouč, žádného pořádného neznám

Opravdové koučování je sub brandem značky Opravdový vztah, o té ale později. Koučování pro nás bylo jako téma nepopsaným listem a stejně tak tomu bylo na straně klienta z hlediska brandu. Jedná se o webovou platformu, která je certifikovaným poskytovatelem uznávaného vzdělávání v oblasti výcviku koučů a osobního rozvoje. Vytváří kolem sebe komunitu koučů, díky jejichž práci může být váš život lepším. Naším úkolem bylo předat tuhle možnost pomocí webu zájemcům a vytvořit design brandu téměř od nuly.

OPK_03_moodboard
OPK_04_foto_emoce
OPK-inspirace
OPK_06_foto_koucove
OPK_07_logo
OPK_07_brandbook
řešení

Zvýrazňovač 
jako klíč

Jak ale k takovému designu přistoupit? Tuhle otázku si naše designérka Verča pokládala na začátku. S tvorbou vzdělávacích materiálů a decentních elegantních webů měla v té době už pěknou řádku zkušeností. Že by se jí nepodařilo si odpovědět

jsme se teda fakt nebáli. Všichni to známe. Ať už na základce, na střední nebo na výšce, zápisky do sešitu byly naším denním chlebem a zvýrazňovačky, gelovky nebo fixy tomu dávaly tu správnou fazónku. Z toho notoricky známého podtrhávání vznikl i prvotní nápad, z něhož nakonec vznikl i dynamický element. Zvýraznění, zakroužkování nebo podtržení nemělo v tomto případě jen estetickou funkci, ale má za úkol i upozornit na to důležité z hlediska UX. Zákazník tak díky němu snadno najde, co hledá. Svůj vzdělávací kurz, reference, výhody i certifikáty.

OPK_09_web
OPK_10_web_ikony
výsledek

Žádný cirkus, ale může to být trochu funky

Jak už jsme zmínili v úvodu, Opravdové koučování tvoří mladí lidé se smyslem pro humor, takže se nebavíme o žádných košiláčích s mrazivým pohledem. I web samotný měl tedy odrážet

povahu jeho majitelů. Barevně jsme se drželi při zemi, žádná divočina. Pastelové barvy, světlé pozadí a zároveň výrazná modrá a kreslený růžový prvek, který jsme propsali jako oživující element i do fotografií.

Kreslené elementy se klientovi líbily, a proto jsme se rozhodli je využít víc a aplikovat je i do návrhů merche, který může v budoucnu sloužit jako bonusový vstupní balíček nebo odměna za absolvování kurzu.

OPK_11_zapisnik
OPK_12_tricko
OPK_13_plechacek
OPK_14_placka
IPK_15_samolepky
Brandové fotky?

Jedině Na škole!

Web, který prodává službu zákonitě potřebuje ukázat tváře lidí se kterými budete mít co dočinění. A kvalitní fotka týmu je půlka úspěchu. Nemyslíte?

Jestli nám v Justmighty něco jde (kromě prvotřídního designu a copy) tak je to produkce a plánování focení. V případě Opravdového koučování bylo naším úkolem naplánovat storyboard, vybrat místo a fotografie doplnit

o kreslené elementy. Spolupracovali jsme s bb media productions, od jejichž fotografa jsme dostali krásnou zpětnou vazbu, že takhle by si přípravu focení přál mít nachystanou vždycky.

A kde tyhle supr fotky vznikly? Na Škole – resp. na místě bývalé školy, dnes krásné designové chalupy na Vysočině, kterou před lety koupili a zrekonstruovali manželé Karáskovi (David Karásek je mimochodem vlastníkem firmy designového nábytku mmcité a jeho žena Ilona vede magazín o svatbách Mile) a kde je prostě radost být. Ať už pracovně nebo soukromě.

OPK_16_Honza_Markel_02
OPK_17_Renata_Strnadova_02
OPK_18_Tereza_Jarkovska_02
zpětná vazba

Feedback jak víno

 

S týmem Opravdového koučování i vztahu byla radost pracovat. Ne nadarmo jsou to kouči a schopnost komunikace mají v malíku. Nečekaly nás žádné zbytečné průtahy, chození okolo horké kaše a feedback od nich byl přímý, upřímný a efektivní. Přesně tak, jak to učí své klienty i budoucí kolegy. Tohle byla radost a pokud vás zajímá, jak naše spolupráce pokračovala na jednom z nejrozsáhlejších webů, který jsme dělali, tak si přečtěte případovou studii Opravdový vztah. Najdete ji v našem portfoliu.

OPK_20