Bylinky a děti
Jak se online svět rozzářil dětmi a zazelenal bylinkami. 💚
- foto, video
- sociální sítě
- PPC a výkonnostní marketing
5,5 milionu zobrazení bylinkové reklamy, nárůst nových uživatelů na webu o 370 % a nekonečně mnoho radosti. Podzimní videokampaň pro českého pěstitele bylinek Bylinky.cz jsme rozjeli ve velkém. A malí kuchaři u toho nemohli chybět.
Malí kuchaři, kluci a holky v akci.
Na jaře jsme v Brně na Maliňáku rozdali 3 000 bylinek pro radost. Jakmile ale udeřil podzim, schovali jsme se do tepla onlinu. Dali jsme hlavy dohromady, přišli s novou kreativou, natočili videa, nafotili spoustu materiálů a kampaň mohla spatřit světlo světa.
Protože i ti nejmenší ví, že láska prochází žaludkem, nechali jsme je experimentovat s čerstvými bylinkami a bazalku, mátu, petržel i pažitku zkusit na vlastní mmm… jazyk. Byli jsme u toho a spolu s naší partnerskou videoprodukcí overhere jsme bezprostřední reakce holek a kluků zachytili.
Pěstujeme lásku k bylinkám.
Jak už asi tušíte, video se stalo ústředním prvkem celé podzimní kampaně, která bavila Česko 3 měsíce – od září do listopadu, a to na Facebooku, Instagramu, YouTube, v Televizi Seznam i na seznamáckých partnerských webech.
Naším cílem bylo zvýšit brand awareness – jinými slovy pěstovat u maminek a jejich dětí lásku k bylinkám. Šlo totiž o vůbec první výkonnostní kampaň značky. Cílové skupině jsme ukazovali, že čerstvé bylinky nepatří jen do letního mojita, ale že si s nimi v kuchyni užijí spoustu zábavy, kdykoliv se jim zachce. Sledovali jsme metriky jako je návštěvnost webu, zobrazení a dosah reklam, CTR, ceny za zhlédnutí videa nebo proklik bannerů a hlavně reakce naší cílovky.
Přes 360 tisíc zhlédnutí videa.
Video dosáhlo celkem přes 360 tisíc zhlédnutí. Na Facebooku ho dokoukalo 35 % diváků až do konce a objevilo se pod ním přes 1000 liků. Někoho by mohl zajímat i fakt, že za zhlédnutí jsme průměrně zaplatili asi padesátník.
Co se nám podařilo kampaní dosáhnout?
Hravé video z dílny overhere si uživatelé sociálních sítí zamilovali. Mrkněte na reakce.
Jak se šířila bylinková semínka v onlinu?
Spolu s videem jsme zasadili i bylinkové bannery na partnerských webech Seznamu. Nejvíc se zelenalo na aktualne.cz, reflex.cz, seznam.cz a seznamzpravy.cz. Orámovali jsme taky portál Novinky.cz a Prozeny.cz brandingovým formátem. Semínka máty, bazalky, pažitky i petrželky jsme v podobě propagovaných postů šířili na Facebooku a Instagramu jak ve feedu, tak i ve stories.
5,5 milionu zobrazení reklamy.
Rošťáci z videa ve všech propagovaných formátech dosáhli celkem 5,5 milionu zobrazení, zvýšili návštěvnost webu o 370 % a bannery dosahovaly CTR přes 1 % (click-through rate, tj. poměr mezi celkovým počtem zobrazení internetové reklamy a počtem prokliků na ni vyjádřen v procentech, optimální CTR by mělo dosahovat hodnot nad 0,2 %).