Miamo

Nová značka zmrzliny míří do vašich mrazáků.

  • branding
  • marketingová a komunikační strategie
  • DTP
  • sociální sítě
  • focení
Miamo
Výzva

V srpnu 2020 za námi přišel největší český výrobce zmrzliny Tipafrost s přáním vytvořit a uvést na trh svoji vlastní značku zmrzlin. Uběhly pouhé 2 měsíce a na světě je Miamo. Značka s italským „mi amo“ sex-appealem a českou „mňámo“ hravostí.

Nápad: Dřívko nebo kornout

Věděli jste, že smetanové zmrzliny kupují hlavně muži?

Nebo že od 35. roku kupujeme zmrzlinu víc pro druhé, než pro sebe? A že nanuky na dřívku jsou oblíbenější než kornouty? My nejdřív taky ne. Abychom byli zas o něco chytřejší, začali jsme s důkladným průzkumem zmrzlinářského segmentu a následným brandingovým workshopem.

Potom už stačilo jen nechat vypnout hlavu přes víkend a v pondělí ráno vlézt do sprchy. Tenhle postup, jak přijít s nápadem jména značky bychom si chtěli nechat patentovat, ale prý ho považuje za svůj vlastní i Elon Musk, takže to zatím odložíme.

Identita značky: Smetanový základ

Do loga jsme promítli úsměv.

A do barev radost, čokoládu, moře a písečné ostrůvky. A jako sladkou tečku jsme dali písmenku O prostor stát se kopečkem zmrzliny, míčkem na sloním chobotu nebo kruhem milovaných a přátel – to už záleží jen na kreativitě a cílové skupině budoucích kampaní.

Design: Sladká poleva

Živé barvy, veselé ilustrace a trocha vtipu k tomu.

Jen co jsme dokončili strategii značky a komunikační plán na rok 2021, už jsme se vrhali na první aplikace brandu. Nové obaly pro legendárního Eskymáčka nebo zbrusu novou produktovou řadu ovocných nanuků frosi. Vizitky, produktový katalog, tabla, tabule a polepy. To vše jsme zaplnili živými barvami, veselými ilustracemi i trochou vtipu. Popisovat dál obrázky je stejně nudné, jako nechat si vyprávět o chuti zmrzliny, takže dál už jen koukejte.

nové obaly

Zmrzliny si vysloužily nový kabát.

Postupně jsme rebrandovali část zmrzlin, které dostaly nový obal. Ten každou z nich vystihuje. Dětské nanuky ozdobila hravá zvířátka, konzervativní ruskou zmrzku jsme oblékli do vzorovaného svetru.

výsledek

Chuť radosti na jazyku.

Značka Miamo si získala srdce malých i dospělých zákazníků. Kolik práce nás to stálo? Přípravy Miamo brandu vám stočíme do několika osvěžujících čísel:

Sociální sítě

Kafe a nanuk jsou naším denním chlebem. Zmrzliny máme plný mrazák, díky tomu ji dokážeme správně pochopit.

Sociální sítě dělá dobře ten, kdo má s produktem osobní zkušenost. Proto nás tolik baví práce pro Miamo, jejich zmrzlin nám po pravidelném focení zbývá vždy plný mrazák. I zmrzka může mít osobnost. Pro každou z nich jsme vytvořili archetyp, který promítáme do vizuálů. Fotíme v nedalekém Brně a okolí, točíme zábavná videa a nebojíme se ukázat čistou radost.

Na Facebooku a Instagramu Miamo najdete zábavné příspěvky, které zachycují bezstarostnost. S tou si totiž zmrzlinu spojujeme nejčastěji. Brand pochází z Třebíče, kterou do komunikace hrdě přiznáváme s hashtagem #nanukyztrebice.